Kuna oli ikkagi moenädal ning tegu Taani moemärgiga, siis tekkis paratamatult küsimus – kuhu jäi By Malene Birgeri moeetendus? Vastus on tegelikult üsnagi lihtne ja loogiline. Nimelt teeb bränd ettevalmistusi Pariisi minekuks, sest ka sealne moenädal ei ole enam mägede taga, ning kogu aur on pandud sellele, et esitleda end väärikalt just moepealinnas number üks.
Muidugi, et tegu on By Malene Birgeriga, siis juba pelgalt brändi showroom’i külastus on väärt sama palju (kui mitte enamgi) kui moeetenduse väisamine. Aadressil Antonigade 10 asuvad ruumid on täpselt nii maitsekad, kui Taani ühelt tippbrändilt ootaks. Esimese korruse esinduspoest viib mahedates toonides trepp otse showroom’i, kus lisaks väljapanekule teeb By Malene Birgeri tiim ka usinalt tööd.
Juba esimesest hetkest selles esteetiliselt kaunis loomeruumis on lihtne vaimustuda kõigest, mis stangedel ripub ja on ruumi läbimõeldult asetatud. Aksessuaaride riiul… Jalanõud… Statement pieces mannekeenidel. Väga kiirelt tekib siiras soov jätta vahele sügistalvine hooaeg ning sukelduda kohe järgmisesse kevadesse, kus teevad ilma lehvivad kangad, delikaatsed narmad, maalähedased toonid… See kõik oli ilus, tõesti, ning tõenäoliselt olin mina see, kes seda katkise grammofonina enim kordama kippus.
Kas tahate teiegi näha, millised tulevad By Malene Birgeri 2023. aasta kevad ja suvi? Avage aga galerii!
1. Juured ulatuvad Jaapanisse
Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.
2. Nimi viitab Havaile
Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.
3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas
Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“
4. Moerevolutsioon 1990ndatel
Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.
5. Kõik kannavad Havaianaseid
Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.
6. Disainikoostööd tippmoemärkidega
Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.
7. Ka kuulsuste lemmik
Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.
Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.
Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!
CHANELi 2025/26. sügis-talve haute couture’i kollektsioon tähistas vaikset, ent tähendusrikast lõpp-peatükki. Tegemist oli viimase kollektsiooniga, mille lõi CHANELi loovmeeskond – kollektiiv, kes on aastate jooksul toetanud nii Karl Lagerfeldi kui ka Virginie Viardi visioone. Peagi võtab moemajas ohjad üle uus loovjuht Matthieu Blazy, kelle esimest kollektsiooni ootab kogu moemaailm suure põnevusega.
Ühe ajastu lõpp saabus ka Balenciaga moemajas. Pärast kümmet aastat astub Demna tagasi loovjuhi kohalt ning oma viimasel moesõul Pariisis ütles ta hüvasti magusa, kaunilt viimistletud haute couture’i kollektsiooniga, mis oli armastuskiri tema pärandile ja kõigile, kes on teda sellel teel toetanud. Etendus toimus salongistiilis ja algas heliribaga, kus kõik loovisikud, kes on kunagi Demnaga koostööd teinud, lugesid järjestikku oma nimed ette. Laval kõndisid tuntud nimed, sealhulgas Demna kuulsad muusad Kim Kardashian ja Isabelle Huppert.
Pärast viimaste nimede ettelugemist kõlaritest hakkas mängima Sade lugu “No Ordinary Love” – laul, mida Demna sõnul on ta kuulanud oma elu taustamuusikana alates üheksandast eluaastast. “Kogu oma elu olen ma enda vastu väga karm olnud,” ütles disainer lava taga, kui temalt küsiti, miks ta otsustas seekord kummardama tulla – midagi, mida ta pole kunagi varem teinud. “Tundsin, et võlgnen selle iseendale, Balenciagale ja kõigele, mida oleme viimase kümne aasta jooksul saavutanud.” Kummardus, mis sobis lõpetama ühte erakordset kümnendit.
Vaata Balenciaga moeetendusese videot allpool!