Ameerika Ühendriikidest tulev RIPNDIP alustas skate-riiete tootmisega 2009. aastal, kui kamp sõpru oli väsinud sellest, et nende subkultuuri soosivad kaubamärgid rahakotti liigselt tühjendavad, ja otsustasid, et mõistlikum on luua midagi ise. Kõigest mõne aastaga jõudis bränd Floridast LA-sse, LA-st New Yorki ning tänaseks, Ameerika mõistes, isegi nii eksootilisse sihtkohta nagu Eesti.
Kuidas kõik alguse sai?
RIPNDIPi „isa” Ryan O’Connor alustas oma äriga tegelikult üksjagu vanakoolihõnguliselt. Ta lõi oma disaini, siiditrükkis selle vanemate garaažis särkidele ning mööda linna tiirutades jagas neid noortele rulatajatele. Märkimist väärib seegi, et ta tegi seda puhtalt oma lõbu, mitte raha pärast. Tänaseks on RIPNDIPi esemed küll hinnasildid külge saanud, kuid lustlik minevik on tulnud kaasa brändi tänapäeva ning O’Connori lapsemeelne sarkasm paistab välja kõiges, mis brändiga seotud on.
Kust tuli nimi?
Erinevalt RIPNDIPi nime tähendusest, mida võib leida ka Urban Dictionaryst, on tegelikult tegu ühendiga väljenditest rip (rulatamise koht) ja dip (rulatamise kohast põgenemine hetkel, mil saabub politsei).
Aeg rääkida kassist
Ulaka, keskmiste sõrmedega lehvitava kassi nimest Lord Nermal ning tema kuulsusest ja populaarsusest arusaamiseks võib teda tituleerida RIPNDIPi maailma Hello Kittyks. Kes RIPNDIPi loominguga rohkem tuttav, see teab, et kaubamärgi riietel on esinenud mitmeid erinevaid karaktereid, kuid tundub, et rahva lemmikuks on selgelt saanud seesama kiisu. Kui brändi „isa” on Ryan O’Connor, siis Lord Nermali loojaks on hoopiski New Yorgist pärit disainer Jayme Lemperle, tänu kellele võibki näha seda kiisukest nii patjadel, vaipadel, sokkidel kui telefoniümbristel, särkidest rääkimata. Arvestades kiisukese esinduslikkust sotsiaalmeediakanalites on selge, et niipea Lord Nermalist rahval küllalt ei saa.
RIPNDIPi tooted on Eestis müügil Tallinnas, Rotermanni keskuses asuvas kaupluses Reede.

Rousteing, kes asus Balmaini loovjuhiks 2011. aastal kõigest 25-aastasena, oli sel hetkel noorim mitteasutajast loovjuht suure moemaja eesotsas pärast Yves Saint Laurent’i Dioris. Samuti oli ta esimene mustanahaline disainer, kes võttis enda alla kõikide kategooriate juhtimise Prantsuse moemajas.
„Nagu iga lugu, jõuab ka see kord lõpule,“ teatas Olivier Rousteing. „Olen sügavalt uhke kõige üle, mida oleme saavutanud, ja lõpmata tänulik oma erakordsele Balmaini tiimile – minu valitud perele –, kes on olnud mu kodu viimased 14 aastat.“
Brändi ametliku avalduse kohaselt oli tegemist vastastikusel kokkuleppel tehtud otsusega, ning Balmain lubab lähiajal teada anda moemaja edasistest sammudest. Meie jääme aga põnevusega ootama, kuhu Rousteing oma ande ja loovuse järgmisena viib.
Algselt 2018. aastal loodud COCO NEIGE on CHANEL’i talvine erikollektsioon, mis on mõeldud nii nõlvadele kui ka linnatänavatele. See toob kokku mugavuse, liikuvuse ja majesteetliku peenuse – täpselt sellise lähenemise, mis on Gabrielle Chaneli pärandi tuum.
„Mulle meeldib, kuidas kollektsioon pole piiratud – see annab vabaduse mängida moega nii mägedes kui linnas,“ ütleb Nana Komatsu. Ning tõesti, tema kanda on komplektid, mis toovad talve garderoobi poeetilist soojuse ja jõulisuse kontrasti: roosa taftist suusakomplekt, rohekas-lilla bukleest ülikond, kašmiirkampsunid, kahetoonilised tepitud joped ning graafilised mustvalged komplektid.
Tutvu kõnealuse kollektsiooniga galeriis!
Kollektsioon on juba saadaval ka CHANELi butiikides.