Meie õnneks on Kopenhaagenis kohal ka tänavastiili fotograaf, @thestreetpie-nimelise konto taga olev Anastasia, kes muideks on mõned head aastad tagasi väisanud ka Tallinna moenädalat, ning toob oma kaamera vahendusel moehuvilisteni kätte parimad palad, mida Kopenhaageni „Copencore” moeliikumisel pakkuda on. Te pole sellist terminit kuulnud? Lubage, et selgitame.
Vogue Scandinavia kohaselt on „Copencore” kõik see, kuidas Kopenhaageni kohalikud moemaanid kombineerivad oskuslikult oma siidkleidi Adidase tossudega. Kuidas kohalike pintsakud on alati täpselt õiges koguses oversized. Kuidas By Malene Birgeri vihmamantlil on õlad alati natuke rõhutatumad ning GANNI laialt lehvivad püksid kindlasti kõrge värvliga. „Copencore” on sellised toonid nagu khaki, beež ja pruun. „Effortless cool of this girl, fresh-faced with easy flaxen hair,” kõlab kirjeldus. Ning täpselt seda oleme isegi siin Kopenhaageni tänavatel näinud.
Vaadake galeriist üle, mida kannavad seekordsel moenädalal nii Kopenhaageni kohalikud kui ka kohalikust stiilist inspireeritud rahvusvahelised moemaanid!
Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“
Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.
Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”
Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.
Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.