Foto: Iittala

Iittala harmoonilised mängud Sevilla oranži ja ultramariinsinisega

Kui 2022. aastal nägi ultramariinsinist ja vasetooni peamiselt Kartio klaasidel ja Aalto vaasidel, siis 2023. aastal lisab Iittala sellesse värvivalikusse ka Sevilla oranži ning laiendab aasta värvides klaastoodete valikut, mis kõik valmivad Soomes – Iittala klaasitehases.

Ultramariinsinine on üks Iittala eelmise aasta värvitoonidest, mis rõõmustab disainisõpru ka 2023. aastal. Iittala suurest klaasivärvide kogust valitud ultramariinsinine on inspireeritud hinnalisest pigmendist ultramariinist ning selle rikkalik värving loodi spetsiaalse klaasiretseptiga Soomes asuvas Iittala klaasitehases. Seda tooni sai viimati Iittala valikus näha 2017. aastal, mil ultramariinsinine kollektsioon tähistas Soome iseseisvuse sajandat aastapäeva. Ultramariinsinise rüü on sel korral saanud suuga puhutud Flora vaas, Valkea küünlaalus, Kastehelmi klaasid, kausid, taldrikud, küünlaalus, Aino Aalto kahes suuruses klaasid ning Raami klaasid.

Teine värv tuleb samuti eelmisest aastast ja selleks on vask. Maalähedases vasetoonis on suuga puhutud ja käsitsi valmistatud Raami kauss. Lisaks vasele toob klaasesemete valikusse nostalgiatunnet ka uus klaasitoon –  Sevilla oranž. See soe värvitoon peegeldab kaunilt valgust Raami kausilt ja klaasidelt.

Kuidas klaasivärvid aga üldse sünnivad?

Soomes asuv Iittala klaasitehas on maailmakuulus oma ainulaadsete teadmiste ning klaasi kui materjali mõistmise poolest. Tehase klaasivärvide arhiivis on üle 200 erineva tooni, alates heledatest ja neutraalsetest kuni erksate ja sügavate toonideni. Kõik Iittala varjundid on valminud tehase keemikute ja kunstnike koostöö tulemusena. Tänapäeval on värvi arendustöö juures oluliseks aspektiks jätkusuutlikkus ja vastutustundlik koostisainete kasutamine. Klaasivärvide puhul jälgitakse pidevalt koostisainete kasutusjuhendeid nii töötajate ohutuse tagamiseks, kui ka toidu ja joogiga kokkupuutuvate klaasnõude turvaliseks valmistamiseks.

Iittalas pannakse kogu tootmisprotsessi vältel rõhku ka jäätmete tekkimise vähendamisele. Näiteks tuleb klaasitehases arvestada klaasivärvidele kehtivate piirangutega. Kuna klaasimassi keemiline koostis on värviti erinev, siis ei ole võimalik kõiki esemed luua igas värvitoonis – teatud värvi esemed võivad tootmisprotsessi käigus kergemini puruneda või ei pruugi vastata Iittala kõrgetele kvaliteedistandarditele. Iittala klaasitehas on alati olnud uute klaasitootmismeetodite väljatöötamise pioneer, mis paneb proovile aastatega väljakujunenud tavasid ja loob uuendusi. Ja selle eest me Iittalale aplodeerime!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: H&M Home

Ohoo! Pantone ja H&M Home?

Tänavune kevad tuleb… ütlemata erksavärviline. Vähemalt nii on otsustanud väed ühendanud Pantone ja H&M Home. Kollektsioon keskendub toidu serveerimisele ja hoiustamisele – alates tassidest ja kaussidest kuni lauamattideni välja, rääkimata lõhnavatest, värviküllastest küünaldest.

H&M Home’i ja Pantone ühiskollektsioon toob meieni kaks värvipaletti – “Zesty & Fresh” ja “Sweet & Juicy” – ning pakub erksaid ja maitsekaid toonivalikuid. Niiöelda “elavas ja värskes” paletis ootab ees meeldiv roheline, värske laim ja ere kollane. Rohekad toonid teevad kummarduse loodusele, tuues tasakaalu, rõõmu ja rahu. “Roheline on ideaalne värv meeleolu tõstmiseks ja rahu soodustamiseks, suurepärane lisand koduinterjöörile,” sõnas disainimeeskond. 

“Magusa ja mahlase” kollektsiooni loovad aga vürtsikad punased ja erksad oranžid toonid. Oranž on silmapaistev, julge ja kirglik värv ning loomulikult on sellega tihedalt seotud ka punane, mis on nii armastuse kui ka viha sümbol. Punane on ka parajalt intensiivne värv, mille puhul piisab vähesest. Seega, tarvitage vastutustundlikult.

Kui rääkida esemetest, siis kollektsiooni kuuluvad nii väikesed kui ka suured ruudukujulised taldrikud, mida saab omavahel kombineerida. Serveerimiskausside puhul on saadaval kaks suurust, keskmised oranži ja kollase ning suured punase või helekollasena – olles ideaalsed krõmpsuvateks kevadsalatiteks. Dekoratiivsed, kuju poolest silmapaistvad esemed, hõlmavad jalaga kaussi punases või rohelises toonis, milles eksponeerida puu- või köögivilju, ning klassikalist vaasi, saadaval oranži või helekollasena. Kollektsioonist ei puudu ka erksates toonides tsitruselised lõhnaküünlad.

Tutvuge kõnealuse kollektsiooniga galeriis!

H&M Home’i ja Pantone uus kollektsioon jõuab valitud poodidesse ning veebipoodi hm.com alates 25. aprillist.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Diptyque

Kohvi, küpsised ja Diptyque

Prantsuse parfüümimärk Diptyque, mis on ainuisikuliselt vastutanud lõhnaküünalde muutmise eest staatuse sümboliks, on avalikustanud koostöö Pariisi kohviku Café Verlet’iga. Café Verlet on ikooniline Pariisi kohvik, mis on tegutsenud aastast 1880.

Aromaatse koostöö tulemusena on valminud neli limiteeritud lõhnaküünalt, mis kõik on inspireeritud kohviku menüüst. Esimene küünal on kohvilõhnaline – rikas, pähkline ja veidi puuviljane, vihjates äratavale hommikukohvile. Teised küünlad on Biscuit ja Chantilly, mis on vastavalt inspireeritud Verlet’i küpsetistest ja vahukoorest ning on mõnusalt „võised“. Neljas küünal, Fruits Confits, on kui magus maiuspala, milles on tunda suhkrustatud ploomi ja apelsini noote.

Kollektsiooni teeb eriliseks seegi, et toodete pakendid on disainitud moemaailma lemmikillustraatori Clym Everndeni poolt, kes on varem töötanud selliste nimedega nagu Hermès, Louis Vuitton ja Rolls Royce.

Diptyque’i koostöökollektsioon Café Verlet’iga on saadaval parfüümibrändi veebipoes diptyqueparis.com.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid