Ditch The Label ehk mu särgil on sulle midagi öelda

Foto: #labelsareforclothes

Tundub, et T-särgid ja pusad leiavad nüüd tee nii teismeliste kui ka kõigi teiste, kes tahavad ühiskonnale oma sõnumi võimalikult märgatavaks teha, garderoobidesse. Sellele, et T-särk on tõhus reklaampind, on jälile saanud ka heategevuslik organisatsioon Ditch The Label. Ja nende särkidel on sulle midagi olulist öelda.

Veel viis aastat tagasi leidis minu riiulilt täpselt kaks T-särki: ühe, milles köögiseinale rohelist värvi võõbata, ja teise, milles vannitoa plaatide vuugivahesid küürida. Praegu on see valik tublisti täienenud ja mu T-särgid saavad kapist välja ka muul ajal kui korteris remonti või suurpuhastust tehes. Märkasin hiljuti üht võrdlemisi hästi tehtud sotsiaalkampaaniat, mille tõttu saab mu särgikollektsioon ilmselt peagi lisa.

Briti rõivabränd River Island on heategevuslikuks koostööks käed löönud mittetulundusühinguga Ditch The Label, et edasi anda üks väga tähtis sõnum – „Labels are for clothes” ehk sildid on riiete, mitte inimeste jaoks. Ditch The Label on Suurbritannias ja Ameerika Ühendriikides tegutsev mittetulundusühing, mis võitleb erinevate sotsiaalkampaaniate abil võrdsuse poolt ja kiusamise vastu. Neil on varemgi olnud edukaid kampaaniaid koostöös maailmakuulsate ettevõtetega nagu EA Games, LYNX jt. Muuhulgas on heategevusliku organisatsioonina tehtud midagi, mida ma varem selliste ühingute puhul näinud ei ole – nad on produtseerinud rahvusvaheliselt tuntud DJ-dega üle 20 Ditch The Label miksi, et oma nime rohkem inimesteni viia ja ühtlasi mõnusate house’ibiitide saatel naeratus suule tuua. Võin öelda, et õnnestus.

Loomulikult ei põhine Ditch The Labeli tegevus vaid muusika loomisel või koos rõivabrändidega trendikate särkide ja pusade tootmisel. Nende organisatsioon koosneb vabatahtlikest professionaalidest (psühholoogid, mentorid, disainerid, loomeinimesed) ning koos avaldatakse veebilehel ditchthelabel.org arvukalt statistikat ja harivaid uurimustöid erinevate kiusamisjuhtude kohta ja viise, kuidas neid ära tunda. Ditch The Labeli uuenduslik ja kaasaegne lähenemine on muutnud organisatsiooni nii, et nende tegemistest ei saa kuidagi mööda vaadata. Esialgu soetan juurde mõned ägedad T-särgid ja kuulan head mussi, kuid jään põnevusega ootama, millega nad mind järgmiseks üllatavad.

Sarnased artiklid

Kommentaarid