Foto: MUJI

By the way, Helsingis asub Euroopa suurim MUJI

Tõenäoliselt ei ole ühtegi minimalistliku sisustustiili ja Jaapani esteetika austajat, kes ei teaks sellisest kaubamärgist nagu MUJI. Loomulikult on see igati optimistlik väide ning kuna mõnikord olen varmas selliseid üldistusi tegema, siis tahangi täna rääkida teile MUJI-st – ja sellest, et Helsingis asub selle märgi suurim esindus, kus mul au viibida on olnud.

Puutusin MUJI-ga esimest korda kokku 2016. aastal ja hoopiski Hiinas. Armastus sündis esimesest silmapilgust ning edasi on läinud MUJI-ga umbes samamoodi, nagu mul oli varasemalt COS-iga – kui selle esindus sattus mõnel reisil silmapiirile, olgu Los Angeleses või Pariisis, siis ma lihtsalt pidin sinna saama. Sest alati oli kodus üks või kolm MUJI kausikest veel puudu. 

Mis siis teeb MUJI eriliseks? MUJI on 1980. aastal Jaapanis rajatud kaubamärk, mille eesmärgiks sai pakkuda hea kvaliteediga kaupa – nii rõivaid, sisustustooteid kui ka toidukaupa. Legend räägib, et MUJI on tulnud sõnapaarist mujirushi ryohin, mis tähendab jaapani keeles „no-brand quality goods”. Minu sümpaatia pälvis MUJI sellega, et tegemist on tõesti minimalistliku stiili austaja paradiisiga – ühelgi tootel ei ole üleliigseid tulesid-vilesid, kõik on maitsekas, neutraalsetes toonides ning tuleb tõdeda, et tõesti ka vastupidav. Olgu siis tegu kalendermärkmiku või puidulusikaga, lastele mõeldud seljakoti või teekannuga. Ning isegi kaitsemaskid olid MUJI-s stiilseimad, mida mul on selle koroonaperioodi jooksul õnnestunud näha.

MUJI asub Helsingis Kamppi kaubanduskeskuse 4. korrusel – hõlmates terve korruse. 3500-ruutmeetrisel pinnal leiab nii brändi rõivaid, aksessuaare kui ka kodusisustustooteid. Lisaks on samal korrusel end sisse seadnud galerii, lastenurk ning MUJI food court, millest leiab nii kohviku, restorani kui ka valiku nii MUJI enda kui kohalike Soome tootjate hoolikalt valitud toidukaupa.

Veel sarnaseid artikleid


Iittala
Foto: Iittala

KAS JUBA KUULSID? Iittalal valmisid esimesed lõhnaküünlad

Soome disainiklassik Iittala on sügistalvise hooaja saabumisega igati sobivalt astunud uude, sensoorse disaini maailma. Nimelt on valminud brändi esimesed lõhnaküünlad, mis on inspireeritud klaasivalmistamise põhielementidest – tulest, liivast ja veest.

Iittala klaasitehases saab kõik alguse tulest, liivast ja veest – kolmest elemendist, mis on klaasivalmistamise tuum. Liiv on algmaterjal, mille tuli muudab helendavaks klaasiks. Vesi, mida kasutatakse puidust vormide niisutamiseks, aitab kujundada sulanud massi. Nüüd on need samad elemendid saanud inspiratsiooniks uuele viisile Iittalat kogeda – läbi kolme maheda aroomi.

Uued küünlad on saadaval nii eraldi kui ka valatult taaskasutatavasse keraamilisse anumasse, mille kuju on inspireeritud Alvar Aalto ikoonilisest lainelisest vormist. Skulpturaalne anum on loodud jätkusuutlikkust silmas pidades – kui küünal on põlenud, saab anumast ajatu sisustuselement, mida võib oma äranägemise järgi taas täita.

Iittala esimese lõhnaküünalde kollektsiooniga saad tutvuda veebipoes iittala.com.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Café Kitsuné

Soome, Pariis, Jaapan: CAFÉ KITSUNÉ × IITTALA

On tasse, millest kohv maitseb lihtsalt paremini. Ja meil on tunne, et need on just need. Värskelt on ilmavalgust näinud koostöö, mis ühendab Iittala põhjamaise minimalismi ja Café Kitsuné elegantse Pariisi-Jaapani esteetika. Kahe kultusbrändi ühine, piiratud koguses kollektsioon on austusavaldus hommikusele kohvirituaalile – sellele vaiksele hetkele enne päeva algust, mil aeg näib hetkeks seiskuvat.

Koostöö keskmes on Iittala Teema sari – ajatu, selgejooneline ja praktiline disain, mille lõi legendaarne Soome disainer Kaj Franck. Just see universaalne vorm on saanud uue elu tänu Café Kitsuné signatuursele latte art’i mustrile. Tulemuseks on neli harmoonilist tassi toonides Matcha, Sakura, Cappuccino ja Sesame. Lisaks sellele, et need tassid on kaunid, on need ennekõike loodud kasutamiseks. Mugav käepide, lihtne vorm, virnastatavus ja vastupidavus teevad neist tõelise disaini ja funktsionaalsuse sümbioosi.

Koostöö tähistamiseks on Café Kitsuné loonud ka spetsiaalse menüü, mida saab proovida nende Pariisi ja Tokyo kohvikutes ühe kuu jooksul. Menüü pakub värskes kuues jooke nagu Matcha Latte, Black Sesame Latte, vahune Cappuccino ja aromaatne Sakura, mille kõrvale serveeritakse mustritest inspireeritud küpsetisi.

Café Kitsuné × Iittala kollektsioon jõuab müügile 16. oktoobril nii Iittala ja Café Kitsuné veebipoodides kui ka valitud kauplustes üle maailma.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid