Foto: MUJI

By the way, Helsingis asub Euroopa suurim MUJI

Tõenäoliselt ei ole ühtegi minimalistliku sisustustiili ja Jaapani esteetika austajat, kes ei teaks sellisest kaubamärgist nagu MUJI. Loomulikult on see igati optimistlik väide ning kuna mõnikord olen varmas selliseid üldistusi tegema, siis tahangi täna rääkida teile MUJI-st – ja sellest, et Helsingis asub selle märgi suurim esindus, kus mul au viibida on olnud.

Puutusin MUJI-ga esimest korda kokku 2016. aastal ja hoopiski Hiinas. Armastus sündis esimesest silmapilgust ning edasi on läinud MUJI-ga umbes samamoodi, nagu mul oli varasemalt COS-iga – kui selle esindus sattus mõnel reisil silmapiirile, olgu Los Angeleses või Pariisis, siis ma lihtsalt pidin sinna saama. Sest alati oli kodus üks või kolm MUJI kausikest veel puudu. 

Mis siis teeb MUJI eriliseks? MUJI on 1980. aastal Jaapanis rajatud kaubamärk, mille eesmärgiks sai pakkuda hea kvaliteediga kaupa – nii rõivaid, sisustustooteid kui ka toidukaupa. Legend räägib, et MUJI on tulnud sõnapaarist mujirushi ryohin, mis tähendab jaapani keeles „no-brand quality goods”. Minu sümpaatia pälvis MUJI sellega, et tegemist on tõesti minimalistliku stiili austaja paradiisiga – ühelgi tootel ei ole üleliigseid tulesid-vilesid, kõik on maitsekas, neutraalsetes toonides ning tuleb tõdeda, et tõesti ka vastupidav. Olgu siis tegu kalendermärkmiku või puidulusikaga, lastele mõeldud seljakoti või teekannuga. Ning isegi kaitsemaskid olid MUJI-s stiilseimad, mida mul on selle koroonaperioodi jooksul õnnestunud näha.

MUJI asub Helsingis Kamppi kaubanduskeskuse 4. korrusel – hõlmates terve korruse. 3500-ruutmeetrisel pinnal leiab nii brändi rõivaid, aksessuaare kui ka kodusisustustooteid. Lisaks on samal korrusel end sisse seadnud galerii, lastenurk ning MUJI food court, millest leiab nii kohviku, restorani kui ka valiku nii MUJI enda kui kohalike Soome tootjate hoolikalt valitud toidukaupa.

Veel sarnaseid artikleid


Barbour
Foto: Barbour

Briti pärandbränd Barbour nüüd Kaubamajas

Kui on üks bränd, mis teab, mida tähendab ajatu vastupidavus, siis on see Barbour. Tegu on inglise pereettevõttega, mis juba viiendat põlvkonda loob ajatuid vahariidest ülerõivaid ja jakke, mis nüüd on saadaval ka Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes.

Brändi lugu sai alguse 1894. aastal Inglismaa kirdeosas South Shieldsis, kus John Barbour rajas oma ettevõtte J. Barbour & Sons. Üle 130 aasta hiljem on bränd endiselt perekonna omanduses – nüüd juba viienda põlvkonna juhtimisel – ning tegutseb samas piirkonnas. Just seal asub ka Barbouri tehas, kus valmistatakse siiani käsitsi brändi ikoonilisi Bedale’i ja Beauforti vahatatud jopesi. Samuti hoolitsetakse seal klientide rõivaste pikaealisuse eest – jopesid vahatatakse, parandatakse ja taaselustatakse käsitsi, et anda neile uus elu.

Barbour on sünonüüm praktilisele elegantsile ja ajatud britilikule stiilile. Brändi kollektsioonid – meestele, naistele, lastele ja isegi koertele – on inspireeritud Inglise maapiirkonna väärtustest ja loodusest. Lisaks legendaarsetele ülerõivastele pakub moemärk ka särke, pükse, kudumeid, kleite, aksessuaare ja jalanõusid.

Täna on bränd tõeline ülemaailmne ikoon, mille tooteid müüakse rohkem kui 55 riigis üle maailma – alates Suurbritanniast ja Euroopast kuni Ameerika Ühendriikide ja Aasiani.

Avasta Barbour Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Tõnu Runnel

Reet Aus ja Stella Soomlais avavad ühise stuudiopoe

Kaks Eesti ringdisaini eestkõnelejat – Reet Aus ja Stella Soomlais – avavad juba novembris uue disainerite kompleksi, kus ühinevad nii füüsiline ruum kui loomingulised väärtused. 

Telliskivi kvartali uutes ruumides paiknevad mõlema disaineri stuudiod, mille vahel asub ühine disainipood. Tegemist ei ole pelgalt müügipinnaga, vaid tervikliku kogemusega, kus disaini kaudu tutvustatakse ringmajanduslikku mõtteviisi ja läbipaistvat tootmist. Poe valikusse kuuluvad Reeda ja Stella enda looming ning valitud Eesti disainerite tooted – näiteks Patrick Soome ehted, Maarit Pööri tekid, Cervo Volante jalanõud ja Tarmo Luisu valgustid.

“Oleme Stellaga ühes ruumis juba teist korda – kunagi jagasime stuudiot Kalasadama 8, kust sai ka alguse Eesti Disaini Maja,” meenutab Reet. “Ühist poodi pole me samas kunagi vedanud, kuid see samm on hästi loogiline, sest suuresti on meil sarnane klientuur.”

Stella sõnul on disainerid oodanud uut ruumi juba mitu aastat, kuid eks kõik head asjad võtavad aega. “Nüüdne keskkond on palju avaram ja moodsam kui varasem, mis võimaldab pakkuda ka parema kvaliteediga poeelamust ning töötada taas n-ö kultuurikeskuse ideega, kus lisaks poepidamisele hakkame korraldama ka erinevaid disaini ja kultuuriga seotud üritusi,” lisab Stella.

Stuudiopood avab uksed 2025. aasta novembris aadressil Telliskivi 60a/5 – uus arendus asub F-hoonest diagonaalis üle väljaku endises alajaamas.

Kuna aga Reet läheb novembri alguses New Yorgi Ülikooli külalisprofessoriks ja mõnda aega teda Telliskivis ei näe, siis toimub esimene paljudest avamisüritustest juba sel neljapäeval, 30. oktoobril kell 19.00, ruumid õnnistab lauluga sisse Jarek Kasar. Pileti kontserdile saab soetada Reet Ausi kodulehel.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid