Värskelt müügile jõudnud moeajakiri Säde on mõeldud kõigile, keda huvitavad nii mood kui see, kes ja kuidas moekunsti loovad ning kuidas ja miks sünnivad trendid. Ajakirja peatoimetaja Kristi Pärn-Valdoja ennetab tüüpküsimust, kas Eesti turule on vaja veel üht väljaannet: „Kui hästi järele mõelda, siis paljud väikesed ilusad asjad, mida me ju tegelikult ei vaja, mis ei tee kõhtu täis ega anna sooja, milleta saaks suurepäraselt hakkama, just ellu seda sädet lisavadki. Ja sädet on ellu ikka vaja.” Me ei saaks sellise mõttega veelgi rohkem nõustuda!
Loomulikult ei jäta me saladuseks, et Sädet teeb lisaks Kristi Pärn-Valdojale teile kindlasti tuttav moehoolik – moetoimetajaametisse astuv Aljona Eesmaa. Lisaks tehakse koostööd parimate fotograafide ja stilistidega, esimeses numbris on moeseeriad Aldo Järvsoolt ja Britta Rataselt, fotograafideks Tanel Veenre ja Maiken Staak, kaaskirjutajateks Kaarin Kivirähk, Tristan Priimägi, Liisi Voolaid jpt.
Säde esimesest numbrist on võimalik lugeda armastatud näitleja Evelin Võigemasti mõtteid, aga ka lugu Qataris elavast eestlannast, moeblogijast ning intervjuusid Oscari võitjate Julianne Moore’i ja esinumbri kaanestaari Renée Zellwegeriga.
Vogue Scandinaviale edastatud avalduses selgitab moemärk, et koostöö „lubas palju“, kuid „meie organisatsiooniline ülesehitus ja tööviisid ei olnud omavahel sobivad“. Le Schmidt, kes jätkab oma nime kandva moemärgi vedamist, märkis: „Minu eesmärk oli tuua By Malene Birgeri loomingusse uut energiat ja rahvusvahelist vaadet. Olen uhke algatuste üle, mida käivitasin, kuid suunan nüüd fookuse tagasi isiklikele projektidele ja koostöödele – seal, kus loominguline juhtimine saab tõeliselt õitseda.“
Täna jätkab By Malene Birgeri loomingulise suuna juhtimist brändi omanik ja senine loovjuht Emilie Martinsen-Kønigsfeldt, kes koos disainitiimiga töötab juba järgmiste kollektsioonide kallal.
Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”
Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.
Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.