Foto: CHANEL

Kui rahulik hüvastijätt – CHANELi 2025/26 sügistalvine haute couture kollektsioon

Sel nädalal Pariisis esitletud CHANELi 2025/26 sügistalvist haute couture kollektsioon tähistas vaikset, ent tähendusrikast lõpp-peatükki. Tegemist on viimase kollektsiooniga, mille lõi CHANELi loovmeeskond – kollektiiv, kes aastate jooksul toetas nii Karl Lagerfeldi kui ka Virginie Viardi visioone. Peagi võtab moemajas ohjad üle loovjuht Matthieu Blazy, kelle esimest kollektsiooni ootab kogu moemaailm suure põnevusega.

Esitletud kollektsioon ise oli kui sügav kummardus CHANELi pärandile, meenutus Gabrielle Chaneli armastusest Inglismaa maastike ja Šotimaa nõmmede vastu. Need looduslähedased paigad, mis kunagi inspireerisid Mademoiselle Chaneli disainifilosoofiat, olid nüüd lähtepunktiks kollektsioonile, mis kõneles pehmusest, lihtsusest ja maalähedasest elegantsist.

Etendus toimus Grand Palais’ Salon d’Honneuris, mis oli muudetud legendaarse 31 Rue Cambon aadressil asuva salongi sarnaseks — tagasihoidlikuks, intiimseks, väljapeetuks. Willo Perroni loodud ruumikujundus peegeldas Gabrielle Chaneli minimalistlikku, ent läbimõeldud lähenemist. Just siin, selles vaoshoitud õhkkonnas, said õrnalt liikuda modellid, kes kandsid kreemvalgeid, kuldseid ja musti siluette — tuttavlikke, ent tänapäevase värskusega.

Kollektsioonis olid esindatud klassikalised moemaja motiivid: tviidkostüümid looduslikes toonides, ülikondadele omased lõiked, mis pakkusid naise kehale vabadust ja mugavust; detailid, mis meenutasid maskuliinset rätsepatööd, ent olid ümber mõtestatud naiseliku pehmuse kaudu. See oli dialoog mineviku ja oleviku vahel — CHANELi ateljee oskuste demonstratsioon, millele Blazy nüüd edasi ehitama asub.

Ent kõige olulisemalt kõneles see kollektsioon üleminekust. See oli ühe ajastu viimane peatükk — ajastu, kus disain sündis kollektiivsest mälu- ja oskustepagasist, mitte ühe konkreetse loovjuhi visioonist. See vaikne hüvastijätt oli väärikas ja sügavalt CHANELilik: täis ajatuid viiteid, käsitöö meistrlikkust ja usku, et liikumine edasi ei tähenda kunagi mineviku unustamist.

Vaata moeetendus oma silmaga üle allolevast videost:

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Gucci

Demna Gucci

Tänavune sügis on moenädalate mõistes üks ainulaadsemaid. Pärast aasta esimeses pooles toimunud “muusikaliste toolide mängu” on ees ootamas mitmete nimekate moemajade uute loovjuhtide debüüdid. Üks disainer, kes küll oma esimest kollektsiooni lavale veel ei too, otsustas siiski anda aimu sellest, mis ees ootab. Jah, me räägime Guccist ja brändi uuest loovjuhist Demnast.

Demna nimetati Gucci loovjuhiks selle aasta alguses ja sellest hetkest alates on kogu moemaailma pilgud olnud endisel Balenciaga disaineril. Nüüd saab heita esimese pilgu sellele, milline saab olema Demna Gucci versioon.

Värskelt avaldatud kollektsioon ja sellega ühes kampaania kannab nime “La Famiglia” ning on pressiteate sõnul “uuring Gucci’likkusest” ehk annab aimu brändist kui mõtteviisist ja omaette keelest. Kaadris näeb selliseid Gucci karakteried nagu Miss Aperitivo, L’Influencer, La Bomba ja Primadonna.

Inspiratsiooni ammutas Demna 1960ndatest – kollektsioonist leiab dekadentlikud karusnahkkmantlid, sädelevad õhtukleidid ja nahast komplektid, taaselustades ning ümber mõtestades Gucci pärandit. Samuti leiab kollektsioonist värsked versioonid ikoonilistest Bamboo 1947 käekottidest ja brändi legendaarsetest loafers’itest ning loomulikult teeb tagasituleku GG-monogramm.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by GUCCI (@gucci)

Tundub, et Demnale omase sürrealistliku käekirja kaudu on sündimas segu traditsioonist ja mängulisusest, luksusest ja eksperimendist, elegantsist ja sensuaalsusest. Kampaania ise on justkui eelroog, pakkudes esimest maitset disaineri visioonist enne suurt debüüti, mis on planeeritud 2026. aasta veebruarikuusse. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by GUCCI (@gucci)

 Tutvu kogu kampaania ligi 40 komplektiga Gucci Instagramis!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Carlos Roos

Daniel Levi uus singel meenutab suve kõige soojemaid hetki

Daniel Levi avaldas uue loo “Following the Coast”, helilise postkaardi Austraaliast, kus ühel kuumal päeval Perthi stuudios see äsjailmunud pala sündis ühes Bri Clarki ja produtsent Calvin Bennettiga.

Värske laul on südamlik katse hoida kinni nendest hetkedest, mis mööduvad liiga kiiresti, just nagu suvi. “Kõik maailma pumpkin spice latte’d ja hubased kaminatulede virvendused ei suuda tegelikult seda fakti muuta, et suves on midagi erilist,” kirjeldab Daniel. “Midagi jääb meist alati maha, kui suvi läbi saab. Seda tunnet oligi vaja laulu sisse püüda. Austraalia reis ja soojus oli otsa saamas ja kohe-kohe saabuv “kampsuni ilm” ei vaimustanud mind eriti. “Following the Coast” on pea faustilik igatsus, et ilusad hetked püsiksid natukene kauem ja laseksid end aina veel nautida.”

Laulu loovad rahulik tempo ja ruum, mis laseb igal fraasil hingata. “Stuudiosse jõudes tundsin end Calvini ja Bri-ga kohe koduselt. Ostsin nad kohe Eesti šokolaadiga ära ja hakkasime vaikselt pihta. Laulu kõlast on selgelt tunda, et Austraalias käivad asjad teistmoodi ja kiiret ei ole kuhugi,” lisab ta.

Singlit saadab väga isiklik ja üleni suvenostalgiat täis muusikavideo, mis on justkui väike aknake Danieli pärisellu. Videos on režissöör Markus Mäemets jäädvustanud Danielit koos abikaasa Eleri ja nende kolme tütrega ning nende koosviibitud hetki mererannas ja looduses, kus pere ühiselt puhkust nautis.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid