30 noort moehuvilist erinevatest Eesti maakondadest osalesid akadeemias, kus nelja kuu vältel toimusid töötoad, arutelud ja loengud moemaailma tippspetsialistide ja ekspertidega. Näiteks Sille Randviir viis läbi stilistika teemalise töötoa, Hanah Lahega rääkis trendidest ja noorte mõjust, Steffi Saava-Kingisepp Ivo Nikkolost tutvustas brändiloomise konseptsiooni, Kerli Kant Hvass avas tekstiiliprügi probleemi tagamaid ning Katariina Kuum (Karl Lagerfeldi endine praktikant) ja Iris Kristin Lindvere (Stella McCartney) jagasid enda kogemusi välismaal töötamisest.
“Samm Korraga jätkusuutliku moeakadeemia on suurepärane näide sellest, kuidas noorte algatused realiseerudes saavad ühiskonnas olulisi muutusi käivitada,” sõnas kliimapoliitik Hanah Lahe. “Teadlikkus (üle)tarbimise mõjust keskkonnale ja arusaam seda ümbritsevatest süsteemidest on väga oluline. Just neid teadmisi akadeemia pakubki: kasvatab uut põlvkonda teadlikke tarbijaid ja süsteemselt mõtlevaid julgeid noori. Noored, kes siin osalevad, ei õpi mitte ainult moe ja kestlikkuse seoseid, vaid ka seda, kuidas oma väärtuste eest seista ja teisigi kaasa mõtlema panna. Selliseid algatusi on meie ühiskonnal väga vaja!”
Akadeemia lõpuks kujunes igast osalejast oma piirkonna moesaadik, kes viis teadmisi edasi läbi töötubade, loengute, miniprojektide ja loominguliste algatuste. Nii jõudis akadeemia mõju ligi 42 500 inimeseni nii Eestis kui ka välismaal. Noorte moesaadikute sõnul oli see inspireeriv ja õpetlik kogemus – “nagu Vogue Summer School, aga parem”.
Uuri akadeemia kohta lisa aadressil sammkorraga.com.
Täna, rohkem kui 40 aasta hiljem on Closed endiselt tugevalt moepildis, olles kasvanud teksabrändist terviklikuks moemajaks. Tänapäeval juhivad brändi Hamburgis elavad sõbrad ja äripartnerid Til Nadler, Gordon Giers ja Hans Redlefsen, kes hoiavad elus brändi kolmikidentiteeti: prantsuse loovus, itaalia käsitöö ja saksa täpsus.
Kuigi Closedi juured on teksas, pakuvad nad täna laia valikut meestele ja naistele: igapäevaseid T-särke, mugavaid pusasid, pehmeid kudumeid ja ajatuid mantleid. Kõik tooted on disainitud klassikalise silueti ja naturaalse tunnetusega, mis teeb neist igapäevase garderoobi kvaliteetsed baastooted.
Muide, erilist tähelepanu pöörab bränd ka jätkusuutlikkusele. Kuigi Closed ei positsioneeri end öko-brändina, on nad järjepidevalt panustanud uuenduslikesse lahendustesse – alates orgaaniliste ja keskkonnasõbralike kangaste kasutamisest kuni 100% taaskasutatud pakenditeni. Tänu sellele, et üle 80% tootmisest toimub Euroopas, on brändi tarneahelad ka lühemad ja ökoloogilised standardid kõrgemad.
Uudista Closedi uusimaid kollektsioone Kaubamaja Meeste- ja Naistemaailmas või Kaubamaja e-poes!
Kampaania mängib valguse ja varjuga, ühendab graafilised jooned ja ootamatud detailid, tuues esile CHANELi signatuursed elemendid uues – sügis-talv 2025/26 hooajale sobivas – võtmes. See on korraga rokilik, romantiline ja jõuline – pidevas liikumises, nagu Pariis ise.
Tutvu kampaaniafotodega galeriis!
Kollektsioon jõuab CHANEL butiikidesse septembris 2025.