On selge, et õiged võtted aitavad vältida naha väsimist ning pikendavad koti eluiga märgatavalt. Nii võtamegi luubi alla kolm peamist materjali ning jagame lihtsaid, ent tõhusaid hooldussoovitusi, et sinu stiilne kaaslane püsiks kauem värske ja väärikas – täpselt nagu esimesel kandmispäeval.
Klassika, mis vajab hellust
Nahast käekotid on vastupidavad ja ajatud, kuid vajavad korrapärast hoolt, et vältida pragunemist või määrdumist. Regulaarne puhastamine niiske, pehme lapiga aitab eemaldada tolmu ja mustuse. Kord või paar aastas tasub aga kotti turgutada spetsiaalse nahahooldusvahendiga – olgu selleks kreem, palsam või kaitsesprei. See aitab materjali niisutada ja säilitada selle elastsust. Kui kott peaks saama vihma käes märjaks, tuleb sellel rahulikult toatemperatuuril kuivada lasta – föön või radiaator on siinkohal suurimad vaenlased. Nahk ei armasta ka otsest päikesevalgust ega üleküllastatud sisu. Just sellele viimasele tasub mõelda enne, kui “terve oma elu” igapäevaselt kaasa pakkida.
Kergesti hooldatav kunstnahk
Kunstnahast kotid on visuaalselt nahale sarnased, kuid nende hooldus on mõneti lihtsam. Kunstnahast pind reageerib hästi kergelt niiske lapiga puhastamisele – vajadusel võib kasutada ka leebet seebivett või niiskeid salvrätte. Erinevalt pärisnahast kunstnahk niisutust ei vaja, kuid see-eest võib seegi pind ajaga praguneda, eriti kui materjal kuivab või on pikaajaliselt painutatud. Hooldustootena sobib hästi spetsiaalne kunstnahale mõeldud kaitsesprei.
Seemisnahk – luksuslik, kuid tundlik
Kuivalembeline seemisnahk nõuab loetletud kolmest kõige õrnemat hoolt. Selle sametine pind tõmbab ligi tolmu ja võib ka kergesti plekiliseks muutuda, kui tekkinud plekke koheselt ei eemaldata. Igapäevaseks hoolduseks piisab spetsiaalsest seemisnaha harjast või puhastuskummist, millega õrnalt mustust eemaldada. Olgu meenutuseks öeldud, et seemisnahka ei tohiks kunagi puhastada jooksva veega, sest see võib jätta inetuid rante. Niiskuse eest kaitsmiseks on soovitatav kasutada veekindlat kaitsespreid, mis muudab materjali vetthülgavaks ja aitab kaitsta ka ootamatute soolalaikude eest talvisel ajal.
Tühi kott ei seisa püsti
Ükskõik millisest materjalist kott valmistatud on – selle eluiga sõltub ka sellest, kuidas seda kodus hoiad. Kotid armastavad seista oma vormis: täidetuna, püstises asendis, eemal otsesest päikesest ja niiskusest. Parim on hoida neid spetsiaalses tolmukotis või lihtsalt puhtas kangast kotis, mitte mingil juhul kile sees, kus materjal ei hinga. Ka kotirihmad võiks alati paigutada koti sisse, et vältida materjali venimist või metallosade jälgede tekkimist koti pinnal.
Artikkel ilmus Kaubamaja ajakirja Hooaeg 2025. aasta suvenumbris.
Kuigi paljude jaoks tuli säärane otsus üllatusena, siis tegelikult on Kylie Jenneri suhe tippmoega viimastel aastatel ainult süvenenud – tema kontole kuuluvad kampaaniad nii Acne Studios kui ka Jean Paul Gaultier moemajadega, lisaks astus ta üles Coperni moeetendusel. Seega polegi ehk Miu Miu radarile jõudmine nii suur ootamatus.
Kõnealuses kampaanias poseerib Jenner koos muusiku Towa Birdi, näitlejate Lou Doilloni, Rila Fukushima ja Myhalaga, modelli Yura Romaniuki ning räppari Cortisa Stariga.
Vaata pilte Jennerist Miu Miu kampaanias galeriist!
1. Juured ulatuvad Jaapanisse
Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.
2. Nimi viitab Havaile
Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.
3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas
Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“
4. Moerevolutsioon 1990ndatel
Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.
5. Kõik kannavad Havaianaseid
Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.
6. Disainikoostööd tippmoemärkidega
Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.
7. Ka kuulsuste lemmik
Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.
Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.
Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!