Vagabond Shoemakers
Vagabond on ilmselt üks tuntumaid Rootsi jalatsibrände, mis pakub laia valikut moodsale linnainimesele. Nende kollektsioonidest leiab nii minimalistlikke nahkjalatseid kui ka robustsema joonega platvormsaapaid. Vagabond on õigemast õigem valik neile, kes hindavad kvaliteeti, trenditeadlikkust ja põhjamaist disaini.
View this post on Instagram
Flattered
Rootsi Flattered ühendab moodsad siluetid ja teadliku tootmise. Bränd alustas kunagi klassikalistest baleriinadest, kuid nüüdseks pakub stiilseid jalatseid igaks hooajaks – madalatest mokassiinidest trendikate saabasteni. Kõik jalanõud valmivad käsitööna Euroopas ja neid iseloomustab minimalistlik põhjamaine esteetika, mis sobib ideaalselt teadlikule moesõbrale.
View this post on Instagram
Nude of Scandinavia
Norra bränd Nude of Scandinavia esindab tõelist põhjamaist luksust. Disainilt lihtsad, ent rafineeritud jalanõud on valmistatud pehmest nahast ja vürtsitatud põnevate detailidega. Bränd rõhub ennekõike mugavusele ja kestvusele, pakkudes jalatseid, mis sobivad ideaalselt ühe läbimõeldud garderoobi osaks.
View this post on Instagram
Ilse Jacobsen
Taani disainer Ilse Jacobsen sai tuntuks oma ikooniliste kummikutega, mis on samaaegselt funktsionaalsed ja šikid. Tema jalatsikollektsioonid on inspireeritud looduse lähedusest ja Taani rannikuelust, sobivades suurepäraselt ka linnaellu. Lisaks saabastele leiab tema valikust ka mugavaid sandaale ja praktilisi jalanõusid muutlikuks ilmaks.
View this post on Instagram
Aaltonen
Üks Soome vanimaid jalatsibrände, mille ajalugu ulatub juba 1889. aastasse. Aaltoneni tugevuseks on ajatu disain, kvaliteetne nahk ja põhjamaisele kliimale sobivad materjalid. Brändi valikust leiab nii klassikalisi saapaid kui ka elegantseid kingi, mis sobivad ideaalselt nii kontorisse kui ka igapäevaseks kandmiseks.
Kõik loetletud Skandinaavia brändid on saadaval Kaubamaja Kingamaailmas ning veebipoes kaubamaja.ee!
1. Juured ulatuvad Jaapanisse
Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.
2. Nimi viitab Havaile
Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.
3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas
Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“
4. Moerevolutsioon 1990ndatel
Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.
5. Kõik kannavad Havaianaseid
Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.
6. Disainikoostööd tippmoemärkidega
Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.
7. Ka kuulsuste lemmik
Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.
Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.
Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!
„Meie disainid on mõeldud neile, kes soovivad elada kooskõlas keskkonnaga ja väärtustavad klassikalist ilu, ajatut lõiget ja looduslikke kangaid. Me toodame ainult nõudluse alusel ja jääkidevabalt, et iga ese oleks teadlik valik ja samas ka südamega loodud,” kirjeldab Leena.
Kõik Muulini rõivad valmivad Eestis oma ala meistrite käe all, kasutades üksnes sertifitseeritud loodussõbralikke kangaid (OEKO-TEX / GOTS). Just sellesse läbimõeldud ja sihipärasesse maailma astus mõned aastad tagasi ka Liisa Karjahärm – restoranipidaja, moearmastaja, ema ja Muulini kauaaegne modell.
„Liisa tuli Muulini tiimi kolm aastat tagasi ja temast sai kiiresti palju enamat kui lihtsalt meie modell,” meenutab Leena. „Ta kandis meie riideid kõige sagedamini, proovis esimesena uusi mudeleid ning oli alati valmis tulema pildistamistele – isegi siis, kui kõik tuli otsustada viimasel hetkel. Ta on inspireeriv, loova mõtlemisega ja alati valmis kaasa mõtlema.”
Koostöö kulmineerus loomuliku sammuna – ühiselt loodud rannapuhkuse kapselkollektsiooniga, mis sündis soovist pakkuda midagi vaba, mugavat ja kandjat toetavat. Rõivaid, mida tahaks alati reisile kaasa pakkida.
„Minu suur armastus Muulini vastu saigi alguse nende komplektidest,” räägib Liisa. „Ma olen täielik set’i-Liisa* Mul on garderoobis lausa eraldi osa, kus ripuvad kõikvõimalikud komplektid – lühikesed püksid ja triiksärgid, seelikud ja topid. Mind võlus Muulini juures kohe see, et nad loovad samast kangast kombineeritavaid esemeid, mida saab kanda nii koos kui eraldi. Just sellised rõivad leidsid tee ka meie kollektsiooni.”
Kuigi koostööd hakati planeerima sügisel, jõuti loomulikult suverõivasteni. „Eestis on väga keeruline hooajaväliselt suverõivaid leida – eriti midagi, mis oleks mugav, esteetiline ja vastutustundlikult toodetud. Meil tekkis tunne, et Muulin võikski olla see bränd, kelle valikust leiab kuurort-rõivaid aasta ringi, mitte ainult suvekuudel,” selgitab Liisa.
Kollektsioon, mis valmis kahe naise sünergiast ja jagatud väärtustest, kannab endas Muulini selget esteetikat: ajatut joont, looduslikku kangast, ausat tootmist ja läbimõeldud funktsionaalsust. Ning samal ajal ka Liisa energiat – elujaatavat, isiklikku ja mängulist lähenemist rõivastele, mis ei määra inimest, vaid liiguvad temaga kaasa.
14 esemest koosnevat Muulin x Liisa kapselkollektsiooni saab eeltellida muulin.com veebipoest alates 14. juulist.
Tutvu kollektsiooniga galeriis!