Alustuseks peaks muidugi mõtlema, kas kõikide suurte moemajade loovjuhtide kohad on nüüd täidetud. Jil Sander sai, Gucci sai. Mingi liikumine oli kindlasti veel. Mis Dioris üldse toimub? Kindlasti on siin oma roll moenädalatel, sest ei ole juhus, et paljud sellised šokkuudised tuuakse avalikkuse ette just ühe või teise brändi moeetenduse järel. Aga kes kus siis lõpetanud on ning kas nüüd on mõneks ajaks “rahu majas”? Vaatame üle.
Donatella Versace lahkub Versace loovjuhi kohalt
Pärast ligi kolme aastakümne pikkust loomingulist juhtimist teatas Donatella Versace oma lahkumisest moemaja loovjuhi kohalt. Ta asub uuele ametikohale brändi saadikuna, keskendudes Versace filantroopilistele ja heategevuslikele ettevõtmistele. Tema asemel saab uueks loovjuhiks Dario Vitale, kes on varem töötanud Miu Miu moemaja juures.
Demna liigub Guccisse
Nagu välk selgest taevast saabus eile uudis, et Gucci uueks loovjuhiks saab Demna Gvasalia – jah, Balenciaga-Demna. See ootamatu käik on osa Gucci strateegiast elavdada brändi müüki ja tuua sisse värsket loomingulist energiat. Ei ole saladus, et Demna on tuntud oma avangardse ja provokatiivse käekirja poolest, mistõttu on huvitav näha, kuidas ta integreerib oma esteetika Gucci ajalooliselt glamuurse stiiliga. Kas see samm toob Gucci tagasi müügiedetabelite tippu? Jääme väga-väga suure huviga ootama.
Jil Sanderi uus loovjuht on Simone Bellotti
Jil Sander teatas, et uueks loovjuhiks saab Simone Bellotti, kes lahkus hiljuti Bally moemajast. Bellotti võtab koha üle disaineritelt Luke ja Lucie Meierilt, kelle lahkumisest teatati mõned nädalad tagasi. Bellotti on ennekõike tuntud oma rafineeritud ja minimalistliku disainikeele poolest, mis sobib hästi Jil Sanderi esteetikaga.
Lisaks sellele, kes kuhu liikumas on, pakkusid tänavukevadised moenädalad ka omajagu meeldivaid debüüte. Sarah Burton esitles oma esimest Givenchy kollektsiooni ning Haider Ackermann tegi oma debüüdi Tom Fordis. Selle taustal esitles oma viimast loovstuudio poolt loodud kollektsiooni CHANEL – edaspidi võtab juhtimise üle hiljuti loovjuhiks valitud Matthieu Blazy.
Praeguseks lühikokkuvõtteks kõik – ja nüüd jääme huviga ootama, mis saab Balenciagast.
Kuigi paljude jaoks tuli säärane otsus üllatusena, siis tegelikult on Kylie Jenneri suhe tippmoega viimastel aastatel ainult süvenenud – tema kontole kuuluvad kampaaniad nii Acne Studios kui ka Jean Paul Gaultier moemajadega, lisaks astus ta üles Coperni moeetendusel. Seega polegi ehk Miu Miu radarile jõudmine nii suur ootamatus.
Kõnealuses kampaanias poseerib Jenner koos muusiku Towa Birdi, näitlejate Lou Doilloni, Rila Fukushima ja Myhalaga, modelli Yura Romaniuki ning räppari Cortisa Stariga.
Vaata pilte Jennerist Miu Miu kampaanias galeriist!
1. Juured ulatuvad Jaapanisse
Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.
2. Nimi viitab Havaile
Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.
3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas
Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“
4. Moerevolutsioon 1990ndatel
Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.
5. Kõik kannavad Havaianaseid
Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.
6. Disainikoostööd tippmoemärkidega
Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.
7. Ka kuulsuste lemmik
Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.
Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.
Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!