Foto: Sybille de Saint Louvent

Kas see ongi moekampaaniate tulevik?

Käesoleval nädalal avaldas Business of Fashion silmipaitava kampaaniafotode seeria, mille autoriks on Sybille de Saint Louvent. Ainuke „aga“? Ükski neist fotodest ei ole päris.

Ühel Jil Sanderi jaoks loodud pildil tõstab modell oma näo suure kivist pea poole, silmad suletud justkui suudluseks, luues salapäraselt intiimse hetke. Teisel, Prada jaoks tehtud pildil, moodustavad blondid ja pruunid toonid kirju mosaiigi – rahvahulga modelle, kelle pead ja õlad justkui sulanduvad neutraalsetes toonides rõivastusse. Aga mitte miski sellest pole päris: ei modellid, riided ega kampaaniad. Ükski bränd ei osalenud nende piltide loomisel – need on Sybille de Saint Louvent’i looming. Ta ise nimetab end sõltumatuks loovjuhiks ja loob oma „võltsmoekampaaniaid“ tehisintellekti abil.

See ei ole esimene kord, kui moekampaania visuaalide loomisel tuleb appi AI – seda juhtub aina tihedamini, ka Eestis. Ning nii nagu siin, nägid ka laiema moemaailma esimesed tulemused veel selgelt arvutigeneeritud välja. Tänaseks, tehnoloogia arenedes, on muutunud tehisaru loodud sisu üha realistlikumaks. De Saint Louvent’i kampaaniad annavadki aimu, milline võiks AI-põhine moeturundus tulevikus välja näha.

„Ma lihtsalt nägin tehisintellektis hämmastavat tööriista, millega töötada,“ sõnab de Saint Louvent. „Loovtöötajana võid oodata, kuni klient sulle helistab ja kampaania tellib, aga seegi nõuab palju raha, aega ja inimesi.“ Tehisintellektiga töötades on tema tiim tema ise.

Siiski pole tehisintellekt tema jaoks traditsioonilisi võtteid asendanud. Ta tegeleb endiselt loovjuhtimisega ka füüsilistel võtteplatsidel. Vahel kasutab ta AI-d idee eelnevaks kinnitamiseks, eriti siis, kui projektiga on seotud suur rahasumma või kui loominguline ülesanne on ebatavaline. AI abil loodud versioon võimaldab kliendil näha, milline võiks lõpptulemus välja näha. Küll aga kinnitab ta, et AI ei suuda genereerida ideid ega meeleolu, mida ta soovib edasi anda. „See ei asenda emotsiooni,“ ütles ta lõpetuseks.

Seda kõike kõrvalt jälgides, I couldn’t help but wonder… Kui kõrgmoekampaaniad, mida luuakse meist Eestis justkui valgusaastate kaugusel, inimeste poolt, kellega meil on peaaegu nullilähedane võimalus elus kohtuda, siis mis ikkagi on see „käegakatsutav“ ja „päris“? See on üks pilt, mida me näeme, millest saame võib-olla elamusegi – ja siis liigume eluga edasi.

Me võime muidugi arutleda: kui pildid, modellid ja isegi riided on digitaalsed, kas kaob siis ka emotsionaalne side moega? Kui brändid hakkavad AI-d laialdaselt kasutama, kas see tähendab vähem võimalusi päris inimestele – fotograafidele, stilistidele, modellidele? Samas, kui mõelda väiksemate brändide ja moedisainerite peale, keda on meil Eestis tugevas ülekaalus, siis just tehisaru abil saavad nemad luua maailmatasemel visuaale – ilma suurte eelarvete ja ressurssideta. 

On siis AI moetööstuse uus võimalus või oht? Või on see lihtsalt veel üks tööriist, mille tähendus sõltub sellest, kuidas me seda kasutame? Need on küsimused, millele lõplikku vastust ei tea isegi ChatGPT.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: CHANEL

Nana Komatsu CHANEL COCO NEIGE 2025/26 kollektsioonis

CHANEL esitleb oma uut COCO NEIGE 2025/26 kollektsiooni – luksuslikku talveuniversumit, kus sportlik funktsionaalsus kohtub moelaval sündinud elegantsiga. Kampaania pearollis on Jaapanist pärit näitlejanna Nana Komatsu, kelle lumisesse mägimaastikku põimitud portreed jäädvustas fotograaf Sean Thomas.

Algselt 2018. aastal loodud COCO NEIGE on CHANEL’i talvine erikollektsioon, mis on mõeldud nii nõlvadele kui ka linnatänavatele. See toob kokku mugavuse, liikuvuse ja majesteetliku peenuse – täpselt sellise lähenemise, mis on Gabrielle Chaneli pärandi tuum.

„Mulle meeldib, kuidas kollektsioon pole piiratud – see annab vabaduse mängida moega nii mägedes kui linnas,“ ütleb Nana Komatsu. Ning tõesti, tema kanda on komplektid, mis toovad talve garderoobi poeetilist soojuse ja jõulisuse kontrasti: roosa taftist suusakomplekt, rohekas-lilla bukleest ülikond, kašmiirkampsunid, kahetoonilised tepitud joped ning graafilised mustvalged komplektid.

Tutvu kõnealuse kollektsiooniga galeriis!

Kollektsioon on juba saadaval ka CHANELi butiikides.

Veel sarnaseid artikleid


COS
Foto: Vito Fernicola

COS avab pühadeaja skulptuursete vormide ja pehmete tekstuuridega

Moebränd COS juhatab pühadehooaja sisse uue kollektsiooni ja kampaaniaga, mis keskendub volüümile, tekstuuridele ja ajatule elegantsile. Fotograaf Vito Fernicola jäädvustatud moevalikus kohtuvad meeldivad kontrastid – skulptuursed siluetid versus pehmed kudumid, struktureeritud rätsepatöö versus hubane luksus.

Naistele pakub kollektsioon 80ndate mõjutustega vorme, mida kannavad endas punane ülikond, tuxedo-kleit ning kunstkarusnahast mantel. Meestemoes kohtuvad kihilisus, kudumid ja modernne rätsepatöö, luues enesekindla, kuid pingevaba stiili. Aksessuaarides tõuseb fookusesse tekstuur – kunstkarv lisab talvist pehmust, krokodilliefekt aga struktureeritud selgust. Värvipaletis domineerivad moemärgile omased neutraalsed toonid, mida täiendab erkpunane aktsent.

Muide, COS laieneb sel hooajal ka kodulõhnade maailma, tutvustades kahte uut küünalt – männilõhnaline Forêt ja talviselt vürtsikas Rogue Feu.

Tutvu COSi piduliku kollektsiooniga galeriis!

COSi pidulik valik jõuab poodidesse ja veebipoodi novembris.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid