Foto: Sybille de Saint Louvent

Kas see ongi moekampaaniate tulevik?

Käesoleval nädalal avaldas Business of Fashion silmipaitava kampaaniafotode seeria, mille autoriks on Sybille de Saint Louvent. Ainuke „aga“? Ükski neist fotodest ei ole päris.

Ühel Jil Sanderi jaoks loodud pildil tõstab modell oma näo suure kivist pea poole, silmad suletud justkui suudluseks, luues salapäraselt intiimse hetke. Teisel, Prada jaoks tehtud pildil, moodustavad blondid ja pruunid toonid kirju mosaiigi – rahvahulga modelle, kelle pead ja õlad justkui sulanduvad neutraalsetes toonides rõivastusse. Aga mitte miski sellest pole päris: ei modellid, riided ega kampaaniad. Ükski bränd ei osalenud nende piltide loomisel – need on Sybille de Saint Louvent’i looming. Ta ise nimetab end sõltumatuks loovjuhiks ja loob oma „võltsmoekampaaniaid“ tehisintellekti abil.

See ei ole esimene kord, kui moekampaania visuaalide loomisel tuleb appi AI – seda juhtub aina tihedamini, ka Eestis. Ning nii nagu siin, nägid ka laiema moemaailma esimesed tulemused veel selgelt arvutigeneeritud välja. Tänaseks, tehnoloogia arenedes, on muutunud tehisaru loodud sisu üha realistlikumaks. De Saint Louvent’i kampaaniad annavadki aimu, milline võiks AI-põhine moeturundus tulevikus välja näha.

„Ma lihtsalt nägin tehisintellektis hämmastavat tööriista, millega töötada,“ sõnab de Saint Louvent. „Loovtöötajana võid oodata, kuni klient sulle helistab ja kampaania tellib, aga seegi nõuab palju raha, aega ja inimesi.“ Tehisintellektiga töötades on tema tiim tema ise.

Siiski pole tehisintellekt tema jaoks traditsioonilisi võtteid asendanud. Ta tegeleb endiselt loovjuhtimisega ka füüsilistel võtteplatsidel. Vahel kasutab ta AI-d idee eelnevaks kinnitamiseks, eriti siis, kui projektiga on seotud suur rahasumma või kui loominguline ülesanne on ebatavaline. AI abil loodud versioon võimaldab kliendil näha, milline võiks lõpptulemus välja näha. Küll aga kinnitab ta, et AI ei suuda genereerida ideid ega meeleolu, mida ta soovib edasi anda. „See ei asenda emotsiooni,“ ütles ta lõpetuseks.

Seda kõike kõrvalt jälgides, I couldn’t help but wonder… Kui kõrgmoekampaaniad, mida luuakse meist Eestis justkui valgusaastate kaugusel, inimeste poolt, kellega meil on peaaegu nullilähedane võimalus elus kohtuda, siis mis ikkagi on see „käegakatsutav“ ja „päris“? See on üks pilt, mida me näeme, millest saame võib-olla elamusegi – ja siis liigume eluga edasi.

Me võime muidugi arutleda: kui pildid, modellid ja isegi riided on digitaalsed, kas kaob siis ka emotsionaalne side moega? Kui brändid hakkavad AI-d laialdaselt kasutama, kas see tähendab vähem võimalusi päris inimestele – fotograafidele, stilistidele, modellidele? Samas, kui mõelda väiksemate brändide ja moedisainerite peale, keda on meil Eestis tugevas ülekaalus, siis just tehisaru abil saavad nemad luua maailmatasemel visuaale – ilma suurte eelarvete ja ressurssideta. 

On siis AI moetööstuse uus võimalus või oht? Või on see lihtsalt veel üks tööriist, mille tähendus sõltub sellest, kuidas me seda kasutame? Need on küsimused, millele lõplikku vastust ei tea isegi ChatGPT.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Closed

Moebränd CLOSED on maandunud Kaubamaja Naiste- ja Meestemaailma

Moemärgi Closed lugu sai alguse 1978. aastal, kui prantsuse moedisainerid Marithé ja François Girbaud rajasid brändi, mis tõi moemaailma värske hingamise. Brändi fookus oli algselt teksadel ning nende eristuvate detailide tõttu saavutas Closed kiiresti kultusliku järgijaskonna. 1980ndatel kandsid Closedi loomingut nii Tupac Shakur, George Michael kui ka Will Smith.

Täna, rohkem kui 40 aasta hiljem on Closed endiselt tugevalt moepildis, olles kasvanud teksabrändist terviklikuks moemajaks. Tänapäeval juhivad brändi Hamburgis elavad sõbrad ja äripartnerid Til Nadler, Gordon Giers ja Hans Redlefsen, kes hoiavad elus brändi kolmikidentiteeti: prantsuse loovus, itaalia käsitöö ja saksa täpsus.

Kuigi Closedi juured on teksas, pakuvad nad täna laia valikut meestele ja naistele: igapäevaseid T-särke, mugavaid pusasid, pehmeid kudumeid ja ajatuid mantleid. Kõik tooted on disainitud klassikalise silueti ja naturaalse tunnetusega, mis teeb neist igapäevase garderoobi kvaliteetsed baastooted.

Muide, erilist tähelepanu pöörab bränd ka jätkusuutlikkusele. Kuigi Closed ei positsioneeri end öko-brändina, on nad järjepidevalt panustanud uuenduslikesse lahendustesse – alates orgaaniliste ja keskkonnasõbralike kangaste kasutamisest kuni 100% taaskasutatud pakenditeni. Tänu sellele, et üle 80% tootmisest toimub Euroopas, on brändi tarneahelad ka lühemad ja ökoloogilised standardid kõrgemad.

Uudista Closedi uusimaid kollektsioone Kaubamaja Meeste- ja Naistemaailmas või Kaubamaja e-poes!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: CHANEL

CHANEL ja poeetiliselt mustvalge Pariis

CHANEL avab sügis-talv 2025/26 hooaja poeetilise vaatega Pariisile – kohvikuterrassid, kivitänavad, Haussmanni majad ja kauguses aimuv Eiffeli torn. Fotograaf Mikael Janssoni kaamerasilm tabab taanlannast modelli Mona Tougaardi liikumas läbi mustvalge linna, kus iga samm on kui stseen filmist.

Kampaania mängib valguse ja varjuga, ühendab graafilised jooned ja ootamatud detailid, tuues esile CHANELi signatuursed elemendid uues – sügis-talv 2025/26 hooajale sobivas – võtmes. See on korraga rokilik, romantiline ja jõuline – pidevas liikumises, nagu Pariis ise.

Tutvu kampaaniafotodega galeriis!

Kollektsioon jõuab CHANEL butiikidesse septembris 2025.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid