„Paljud neist mõjuisikutest, kes koopiaparfümeeriat reklaamivad, ei ole ilmselt mõelnud sellele, mida koopialoomingu ostmine tegelikult tähendab ja milleni see lõpuks viib,” sõnab Ambra parfüümi- ja kunstistuudio parfüümiekspert ja koolitaja Kai Laidla. „Kui sa ostad koopiaparfüümi, siis sa alahindad loovuse ja intellektuaalomandi väärtustamist ühiskonnas.“
Originaalparfüümid on loodud parfümeeride aastatepikkuse töö, loovuse ja katsetuste tulemusel. Kui bränd kopeerib parfüümi ilma loojate kokkuleppeta ja tasu maksmata, rikutakse intellektuaalomandi õigusi. „See on võrreldav kunstiteose plagiaadiga – teiste ideede kasutamine omakasu eesmärgil ilma austuseta algupärase töö vastu. Milleks toetada ebaõiglust?” toob Kai paralleeli.
Portaili palvel toob Kai välja viis põhjust, miks koopiaparfüümidest tuleks suure kaarega mööda minna:
1. Originaalparfüümide tootjad investeerivad palju aega ja raha kvaliteetsete koostisosade hankimisse, eetilistele standarditele ning keskkonnasõbralike tootmisprotsesside arendamisse. Dupe-tootjad kasutavad alati soodsamaid alternatiive, küsitava päritoluga koostisosi ning hiilivad mööda kvaliteedi ja eetika standarditest. See alandab turu väärtusi ja kahjustab vastutustundlike ettevõtete elujõulisust.
2. Koopiaparfüüme ostes aitad kaasa parfümeeride, töötajate ja kogukondade ekspluateerimisele. Paljud eksklusiiv- ja nišiparfüümide koostisosad pärinevad väiketalunikelt ja kogukondadelt, kes sõltuvad õiglasest tasust ja jätkusuutlikust kaubandusest. Dupe-parfüümide tootjad selliseid kogukondi ei toeta, vaid tegutsevad sageli ebaausate ärimudelite alusel.
3. Koopiaparfüümidega kaubitsemine ja nende tarbimine õõnestavad originaalbrändide usaldusväärsust ja luksuskaubanduse mainet. See võib takistada rahvusvaheliselt tunnustatud kvaliteetbrändide tegevust meie turul. Originaalbrändide vähene kohalolu ja usaldusväärsuse kaotus võivad pikemas perspektiivis vähendada Eesti tarbijate kokkupuudet kõrgetasemelise lõhnakultuuri ja innovatsioonidega. Lisaks võib koopiaturg siduda riigi kahtlase mainega odavtoodete tarbijana, mis ei vasta väikeriigile omasele positsioonile kvaliteeti ja autentsust hindava nišituru esindajana. Näiteks Rumeenia on aktiivse koopiaparfüümide tarbimise ja edasimüügi tõttu kaotanud maine parfüümitööstuses sedavõrd, et riigi ausad ja eetilised väiketootjad kannatavad ning nende toodangut ei usaldata.
4. Kui toetame kopeerimist, saadame turule signaali, et loovus ja innovatsioon ei ole olulised. See pärsib uusi ideid ning seab tarbimise eesmärgiks ainult odavama alternatiivi leidmise, mitte kvaliteedi, eetika ja väärtuse hindamise.
5. Dupe- ehk koopiaparfüümide ostmine ei ole pelgalt rahaline otsus – see on ka väärtuspõhine valik. Investeerides originaallõhnadesse, toetad sa mitte ainult kvaliteetset toodet, vaid ka loovust, eetilist äritegevust ja jätkusuutlikkust – väärtusi, mis rikastavad meie kõigi elu.
Uus Le Parfum sisaldab kultuslikku roosi: ootamatut ja vabalt lillelist nooti, mis on endiselt parfümeeride lemmik. Seda on täiendatud ülevoolavalt intensiivsete akordidega, mis loovad ainulaadselt naiseliku ja sensuaalse koosluse. Lõhna sügavust ja väge rõhutab merevaigutooni essents, mis toob esile parfüümi intensiivsuse.
Parfüüm on pakendatud Chloé ikoonilisse plisseeritud klaaspudelisse, mida kaunistavad kullaga lakitud detailid ja käsitsi seotud sügavpunane lips – toon, mis on inspireeritud Chloé valmisriiete paletist.
Parfüümi autor, lõhnalooja Jérome Epinette, kirjeldab uut parfüümi kui helget ja sõltuvust tekitavat kooslust, kus troopiline kookos seguneb jasmiiniõite, muski ning soolase merevaiguga. Lõhna tasakaalustavad sandlipuu ja kašmiirpuit, luues sooja ja samas värske kompositsiooni.
Kampaania visuaalid jäädvustas Rio de Janeirost pärit fotograaf Rafael Maura, kes võttis eesmärgiks tuua esile brasiillaste loomuliku elurõõmu ja kultuurilise identiteedi. Muide, portugali keeles tähendab alto astral ülevat meeleseisundit — just seda emotsiooni püüabki Byredo uus eau de parfum edasi anda.