Eilsel üritusel langes saladuskate 15 aastat kestnud uuringutelt, kui Eucerin esitles uhkusega revolutsioonilist Hyaluron-Filler Epigenetic seerumit. Uues tootes on oluliseks osaks patenteeritud nahaspetsiifiline „Age Clock“ tehnoloogia, mis on epigeneetilistel mustritel põhinev algoritm, mis võimaldab määrata naha bioloogilist vanust. See on andnud olulisi teadmisi, mida teadlased kasutasid toimeaine Epicelline® tuvastamiseks, mis keerab tagasi naharakkude bioloogilise vanuse kella ja vähendab vananemise märke.
“Naha vananemine on väga keeruline ja mitme faktoriga protsess. Pikka aega arvati, et meie vananemise määrab ainult geneetika. Kuid epigeneetilised uuringud on selle järjekindlalt ümber lükanud,” rääkis üritusel dermatoloog Bret Kaldvee, lisades, et meie naha välimust – selle üldist elujõudu, selle siledust ja kortsude teket – mõjutavad paljud välised tegurid, nagu toitumine, elustiil, stress või UV-kiirgus. “Need välised tegurid loovad meie nahakoodile ainulaadse epigeneetilise mustri, mis reguleerib teatud geenide aktiivsust. Nii negatiivsed mõjud kui ka vananemine võib seega vaigistada nahale olulisi geene ja deaktiveerida meie “nooruse geenid”.”
Ka Eucerini emaettevõtte, Beiersdorfi tegevjuht Vincent Warnery rõhutab nende uuenduste tähtust: “See, mida oleme saavutanud oma teedrajava epigeneetilise uurimistööga, on tõeliselt elumuutev: Eucerin Hyaluron-Filler Epigenetic seerum – üksainus toode, mis võitleb kõigi kümne vananemise märgi vastu korraga ja muudab inimeste välimust kuni viis aastat nooremaks. Me keerame aega tagasi!” Ta lisab: “Hyaluron-Filler Epigenetic seerumiga toome me pöörde nahahooldusesse – mitte esimest ja kindlasti mitte viimast korda Beiersdorfi ajaloos.”
“Meie patenteeritud, nahale spetsiifilise „Age Clock“ tehnoloogia ja toimeaine Epicelline® väljatöötamine on enam kui 15 aastat kestnud uurimistöö kulminatsioon epigeneetika valdkonnas. Juhtiva eksperdina nahaalaste uurimistööde valdkonnas üle 140 aasta pani Beiersdorf varakult tähele epigeneetika potentsiaali ja sillutab nüüd teed oluliste uuenduste suunas toodete tõhususe osas, mis toetavad tervislikku vananemist,” ütleb Dr. Gitta Neufang, Beiersdorfi teadus- ja arendustegevuse vanem asepresident.
Esimeste seas olid uue innovaatilise seerumiga tutvumas Kethi Uibomägi, Liisa-Maria Connor, Karolin Kuusik, Kristjaana Mere ja mitmed teised.
Kaubamaja turundusdirektori Britta Ratase sõnul on Kaubamaja läbi ajaloo olnud Eesti disaini ja kunsti suurtoetaja ning käesolevas väärikas koostöös said need kaks märksõna tänu Sigrid Kuusele kokku. „On ütlemata suur rõõm esitleda nii unikaalselt ehtekollektsiooni, mis loodud mõeldes just Kaubamajale. Sigrid leidis sümbioosi ajaloolise väärikuse ja tänapäevase modernsuse vahel ning tänu sellele on tema loodud kollektsioon ajatu. See võiks olla ehtepärand, mida edasi kanda põlvest põlve,“ rääkis Ratas.
Uus ehtekollektsioon toob endaga fluiidseid, voolavaid vorme. On pärleid, on hematiiti. Materjalina kasutas Sigrid enamasti hõbedat ja kullatud hõbedat. Kollektsioonis on esindatud nii kõrvarõngad, ear cuff, sõrmused, prossid kui ka kaelakeed. Viimastega innustab Sigrid ehet mänguliselt kanda – näiteks sättida kee ka käevõruks. Uus kollektsioon on mitmekesine, pakkudes nii statement-esemeid kui ka lihtsamaid igapäevaseid ehteid.
„Me ei saa aega peatada, ent saame talle tähenduse anda. Selle kollektsiooni loomine oli minu viis mõtestada aega mitte kui selle kadumisena, vaid kogunemisena,” jagas oma mõtteid Sigrid Kuusk, lisades, et kollektsioon räägibki sellest, kuidas meie isiklikud ja ühised lood kihistuvad ja voolavad. “Ehted saavad olla üks viis elu tähistamiseks ja märkamiseks. Iga hetk väärib jäädvustamist – ka siis, kui see möödub vaikselt. Kaubamaja on olnud osa Eesti inimeste ajajoonest juba 65 aastat – koht, kust on läbi käinud põlvkonnad, ja kus mälestused saavad ruumi. Mul oli au luua midagi, mis tähistab mitte ainult seda teekonda, vaid ka Eesti disaini elujõulisust.“
Vaata, kuidas tähistati kollektsiooni inspireeriva õhtuga Kaubamaja Naistemaailmas galeriis!
Uue kollektsiooni keskmes on paljudele juba tuttavaks saanud kitseke – nõukaaegne kumjas mänguasi, millega disainer ning tema õed-vennad ja tädilapsed alatasa Oiul vanavanemate juures mängisid. Rännaku lapsepõlvemaastikele tegi aga veelgi erilisemaks asjaolu, et HANNES RÜÜTEL astus oma esimese sammu ehtekunsti maailma.
“Erilise tähendusega ehted sündisid tihedas koostöös 3D-disainer Otto Antsoniga, kes aitas sellesama kitsekese kuju meisterlikult ellu äratada,” selgitab Hannes. Tulemusliku tööprotsessi käigus viimistleti kitsekese figuur just selliseks, et selle suurus ja raskus oleksid kõrvas ideaalsed. Armsaks aktsendiks on ehetele graveeritud sõna “OIU”, mis asub kõrvarõngaste ja kaelaripatsi tagaküljel, olles kui vaikne sosin lapsepõlvest. “Hõbedast kõrvarõngad ja ripatsiga kaelakeed on saadaval nii mati kui ka läikiva viimistlusega, samuti ka kullatud versioonidena. Seda ikka selleks, et nostalgilist kitsekest oleks võimalik uutele rännakutele viia nii kulla- kui hõbedaaustajatel,” lisab disainer.
Ehtekollektsiooni lansseerimine toimus möödunud kolmapäeval Võrtsjärve ääres, looduskaunis Oiu sadamas. Nagu ka HANNES RÜÜTELi loomingus, saavad ka seal kokku lihtsus ja unikaalsus, kodune nostalgia ja nauditav kaasaegsus. Sealne restoran ja iglupark teevad Oiust mõnusa sihtkoha nii sündmuste korraldamiseks kui ka kosutavateks puhkepäevadeks.
Vaata fotosid toimunud üritusest galeriis!
Ehtekollektsioon on juba saadaval HANNES RÜÜTELi esinduspoes aadressil Telliskivi Loomelinnakus, aadressil Telliskivi 60A/3 ning veebipoes www.hannesruutel.com.