Foto: Matches

MATCHESFASHION sulgeb oma virtuaalsed uksed

Vaid kaks kuud pärast seda, kui luksuskaupu müüv e-kaubandusplatvorm Matchesfashion (hiljuti ümber nimetatud Matchesiks) läks Briti jaemüügifirma Frasers Groupi omandusse, jõudsid avalikkuseni uudised selle sulgemisest. 

Frasers Group omandas digitaalse jaemüüja – mis oli viimastel aastatel pidevalt kahjumit kandnud – 2023. aasta detsembri lõpus Apax Partnersilt 52 miljoni naela eest. Frasersi sõnul on Matches kahe kuuga, mis on möödunud ülevõtmisest, jätkanud kahjumi kogumist ja ärieesmärkide mittesaavutamist. Meediasse on jõudnud ka kuuldused, et Matches on hilinenud platvormil müügil olevatele kaubamärkidele maksmisega, mille tõttu on mitmed neist katkestanud jaemüüjaga sidemed.

Frasers Group teatas avalduses, et kuigi Matchesi juhtkond on üritanud leida viisi äri stabiliseerimiseks, on selgeks saanud, et äri ümberkorraldamiseks oleks vajalik liiga palju muudatusi ning jätkuv rahastamisvajadus ületaks summasid, mida uued omanikud peavad elujõuliseks. Selles valguses on Matchesi direktorid astunud esimesed sammud, mis võivad viia kas ettevõtte ümberstruktureerimiseni, et see muutuks elujõuliseks, või likvideerimiseni ja täieliku sulgemiseni. Kõige tõenäolisem tundub, et Matchesi ootab ees viimane.

Taustast ka. Matchesfashion asutati 1987. aastal butiigina Londoni äärelinnas Wimbledonis abikaasade Tom ja Ruth Chapmani poolt. Chapmanid, kellele kuulus poe enamusosalus aastakümneid, müüsid selle erakapitali investoritele 2017. aastal, teenides sellega umbes 400 miljonit naela. Toona hinnati ettevõtte väärtuseks 800 miljoni naela.

Veel sarnaseid artikleid


Barbour
Foto: Barbour

Briti pärandbränd Barbour nüüd Kaubamajas

Kui on üks bränd, mis teab, mida tähendab ajatu vastupidavus, siis on see Barbour. Tegu on inglise pereettevõttega, mis juba viiendat põlvkonda loob ajatuid vahariidest ülerõivaid ja jakke, mis nüüd on saadaval ka Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes.

Brändi lugu sai alguse 1894. aastal Inglismaa kirdeosas South Shieldsis, kus John Barbour rajas oma ettevõtte J. Barbour & Sons. Üle 130 aasta hiljem on bränd endiselt perekonna omanduses – nüüd juba viienda põlvkonna juhtimisel – ning tegutseb samas piirkonnas. Just seal asub ka Barbouri tehas, kus valmistatakse siiani käsitsi brändi ikoonilisi Bedale’i ja Beauforti vahatatud jopesi. Samuti hoolitsetakse seal klientide rõivaste pikaealisuse eest – jopesid vahatatakse, parandatakse ja taaselustatakse käsitsi, et anda neile uus elu.

Barbour on sünonüüm praktilisele elegantsile ja ajatud britilikule stiilile. Brändi kollektsioonid – meestele, naistele, lastele ja isegi koertele – on inspireeritud Inglise maapiirkonna väärtustest ja loodusest. Lisaks legendaarsetele ülerõivastele pakub moemärk ka särke, pükse, kudumeid, kleite, aksessuaare ja jalanõusid.

Täna on bränd tõeline ülemaailmne ikoon, mille tooteid müüakse rohkem kui 55 riigis üle maailma – alates Suurbritanniast ja Euroopast kuni Ameerika Ühendriikide ja Aasiani.

Avasta Barbour Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Tõnu Runnel

Reet Aus ja Stella Soomlais avavad ühise stuudiopoe

Kaks Eesti ringdisaini eestkõnelejat – Reet Aus ja Stella Soomlais – avavad juba novembris uue disainerite kompleksi, kus ühinevad nii füüsiline ruum kui loomingulised väärtused. 

Telliskivi kvartali uutes ruumides paiknevad mõlema disaineri stuudiod, mille vahel asub ühine disainipood. Tegemist ei ole pelgalt müügipinnaga, vaid tervikliku kogemusega, kus disaini kaudu tutvustatakse ringmajanduslikku mõtteviisi ja läbipaistvat tootmist. Poe valikusse kuuluvad Reeda ja Stella enda looming ning valitud Eesti disainerite tooted – näiteks Patrick Soome ehted, Maarit Pööri tekid, Cervo Volante jalanõud ja Tarmo Luisu valgustid.

“Oleme Stellaga ühes ruumis juba teist korda – kunagi jagasime stuudiot Kalasadama 8, kust sai ka alguse Eesti Disaini Maja,” meenutab Reet. “Ühist poodi pole me samas kunagi vedanud, kuid see samm on hästi loogiline, sest suuresti on meil sarnane klientuur.”

Stella sõnul on disainerid oodanud uut ruumi juba mitu aastat, kuid eks kõik head asjad võtavad aega. “Nüüdne keskkond on palju avaram ja moodsam kui varasem, mis võimaldab pakkuda ka parema kvaliteediga poeelamust ning töötada taas n-ö kultuurikeskuse ideega, kus lisaks poepidamisele hakkame korraldama ka erinevaid disaini ja kultuuriga seotud üritusi,” lisab Stella.

Stuudiopood avab uksed 2025. aasta novembris aadressil Telliskivi 60a/5 – uus arendus asub F-hoonest diagonaalis üle väljaku endises alajaamas.

Kuna aga Reet läheb novembri alguses New Yorgi Ülikooli külalisprofessoriks ja mõnda aega teda Telliskivis ei näe, siis toimub esimene paljudest avamisüritustest juba sel neljapäeval, 30. oktoobril kell 19.00, ruumid õnnistab lauluga sisse Jarek Kasar. Pileti kontserdile saab soetada Reet Ausi kodulehel.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid