Kui me juba Kopenhaageni lainel oleme…
Seoses äsja lõppenud Copenhagen Fashion Weekiga on paratamatult ka meie teemade valik olnud Skandinaavia poole kallutatud. Et aga ei jääks muljet, et kõik imeline mood asub meist vähemalt ühe mere- või lennusõidu kaugel, tegime tiiru meie kaubanduses ning võime kinnitada, et aplausi väärt Taani moodi leidub meilgi.
Kellele Taani moemärk GANNI tutvustamist vajab, siis tegemist on moemärgiga, mis karge minimalismi asemel ülistab hoopiski meeleolukaid värvimänge ja moodsaid siluette, kuid seda kõike jätkusuutlikus võtmes. Bränd ise nägi ilmavalgust 2000. aastal Frans Truelseni käe all, kuid täna loovad selles uusi kollektsioone abikaasad Nicolaj ja Ditte Reffstrup. Tänu viimastele ongi GANNIst saanud rahvusvaheline moemenuk, mida ülistavad nii Skandinaavia #gannigirls kui ka Hollywoodi suurnimed.
View this post on Instagram
Stine Goya on Taani moelooja, kes rajas omanimelise kaubamärgi 2006. aastal. Kui toona kippus skandinaavia moedisain olema minimalistlik ning värvivaene, siis Goya võttis eesmärgi tuua moepilti mängulist kergust, värviküllaseid toone ning lihtsalt puhast elurõõmu. Tänaseks on see tal ka edukalt õnnestunud ning tema moemärk on saavutanud rahvusvahelise tuntuse. Muide, Goya on öelnud, et just Kopenhaagen on pakkunud tema moeloomele peamist inspiratsiooni ning see väljendub nii kollektsiooni lõigetes-toonides kui ka moebrändi jätkusuutlikus aspektis.
2020. aastal asutatud moemärgi ROTATE looming sünnib rahvusvaheliselt vägagi tuntud mõjuisikute Jeanette Friis Madseni ja Thora Valdimarsdottiri poolt. Oma mängulise ja ekspressiivse stiili poolest tuntuks saanud moemaanid toovad samasuguseid jooni ka oma loomingusse – ütlevad naised isegi, et Rotate’i rõivad on disainitud eesmärgiga täita lüngad mõlema unistuste garderoobis.
View this post on Instagram
1993. aastal Kopenhaagenis hoopiski ehtepoena tegutsemist alustanud Samsøe Samsøe on tänaseks üks Taani tuntumaid moemärke. Algusaastatel peamiselt meeste T-särkidele ning kudumitele keskendunud bränd sai Peter Sextuse ja Per-Ulrik Anderseni ülevõtmisel 2000. aastal uue hingamise. Järgnesid Taani disaini esteetikat järgivad kaasaegsed kollektsioonid nii meestele kui ka naistele, laieneti nii jalanõude kui aksessuaaride kategooriasse. Tänaseks öeldakse oma juurtele truuks jäänud moemärgi kohta, et see on ideaalne näide sellest, kuidas on ühendatud Kopenhaageni tänavastiil ning Skandinaavia moe seletamatu „miski”.
1981. aastal Taanis Lene ja Søren Sandi poolt asutatud SAND Copenhagen on naiste- ja meesteriiete bränd, mis on võtnud eesmärgiks ühendada oma kollektsioonides Skandinaavia juured ning Itaalia peene moekeele. Kaubamärk peab lugu käsitööst ning esteetilisel kaunite esemete loomisest, samuti püüab pidevalt vähendada oma mõju keskkonnale ning tugevdada oma sotsiaalset ja majanduslikku jätkusuutlikkust.
View this post on Instagram
Kergelt mässumeelne Gestuz sündis 2008. aastal Sanne Sehestedi poolt, kes soovis luua brändi, mis oleks inspireeritud tema enda vintage-riietest ja sellest, millise tunde peaks rõivad kandjale andma. Nii asuski ta looma kollektsioone – ja teeb seda tänaseni –, mis rõhutavad naiste tugevust, mitte ei varjuta seda, ning kus kohtuvad aegumatu moeklassika ja sinna juurde ka kaasaegne rock’n’roll’.
View this post on Instagram
Tutvu GANNI, Stine Goya, Samsøe Samsøe, ROTATE ning teiste Taani ja Skandinaavia moemärkidega Tallinna Kaubamajas ning veebipoes kaubamaja.ee!
Allpool leiad ehetetrendid, mis iseloomustavad sügist 2025 – ja mis panevad iga ehtelaeka uuel hooajal särama.
Kollane kuld on tagasi, suurejooneliselt
Sügise kõige mõjusam trend räägib vormist – ja mahust. Kui viimased hooajad kuulusid minimalistlikule hõbedale, siis nüüd on aeg tagasi pöörduda kulda: sooja, sügava ja enesekindla. Kullatoonides moeehted on muutunud suuremaks, julgemaks ja on isegi veidi “puhvis” – justkui oleks ehe teinud sügava hingetõmbe. Sif Jakobsi uue kollektsiooni voolavad siluetid ja Aleksandr Veni arhitektuursed disainid tõestavad, et ehe võib olla sama ekspressiivne kui kunstiteos. Sarnast energiat kannab ka Eesti disainer Sigrid Kuusk, kelle skulpturaalsed vormid sulanduvad kuldse soojusega ühte.
Värvid, mis soojendavad
Sügise värvipalett peegeldub ka ehetes. Kui pruun ja kollane loovad klassikalise, vaoshoitud luksuse, siis roosa ja punane toovad kaasa energiat ja sära. Swarovski on sel sügisel taaskord tõestamas, et “rohkem on rohkem” – eriti, kui kombineerida ühes ehtes mitu vääriskivi ja tooni. Roosa ja punane koos on ootamatu, kuid erakordselt mõjuv duett, eriti kui see sobitada see rõivamoes valitseva burgundiapunasega. Värvilised vääriskivid annavad ka klassikalisele kullale uue elu – ja muudavad iga detaili isikupäraseks pilgupüüdjaks.
Talismanide energia
Kui ehe võiks rääkida, jutustaks see sel sügisel mitmeid lugusid. Nullindate boho-võbe on tagasi – kihiti kantavad kuldehted, loomaripatsid, taimemotiivid ja sodiaagisümbolid. Kõik see on natuke nostalgiline, natuke müstiline ja täielikult isiklik.
Thomas Sabo ja Fossil pakuvad rikkalikult talismane neile, kes soovivad kanda oma lugu, samas kui Eesti bränd Flame annab võimaluse kombineerida eri elemente just nii, nagu hing ihkab. Ja kui süda tõmbab romantilisema suuna poole, siis puhvis südamed on selle hooaja pehmeim viis armastust väljendada.
Leia oma selle sügise ehtetrendid Goldtime esinduspoodides, kus kuni 19. oktoobrini on kõik vääriskiviga kuldehted -25%. Goldtime’i värskeimad kollektsioonid on väljas ka Tallinn Fashion Weekil, mis leiab aset 22.–24. oktoobril.
„Uus kollektsioon kannab endas meie klassikalist Vagabondi esteetikat – ajatuid disaine, mis keskenduvad detailidele ja üllatustele,“ ütleb brändi Vagabond disainitiim. „Iga paar on loodud inspireerima ja olema kantav – ajatu kvaliteet ja kaasaegne stiil käsikäes.“
Kollektsiooni läbib Vagabondi iseloomulik tänapäevasus – kergelt robustne, ent alati elegantne. Reljeefsed nahad, statement-pannaldega elemendid ja viimistlemata servad annavad naiselikele siluettidele jõulisema olemuse.
Hooajale kohaselt on ennekõike fookuses saapad: paeltega paarid saavad vintage’i mõjutustega uuenduskuuri, uued kõrged mudelid mängivad ratsasaabaste ja lõdvalt langevate siluettidega, ning hooaja pilgupüüdjad on üle põlve ulatuvad saapad. Muidugi pole kuhugi kadunud ka loafer’id, derby-kingad ja Mary Jane’id.
Tutvu nopetega kollektsioonist galeriis!
Jalatsimärgi Vagabond tänavune sügistalvine kollektsioon ootab avastamist Kaubamaja Kingamaailmas ja veebipoes kaubamaja.ee.