Foto: yaga.ee/aljonaeesmaa

Millised olid eestlaste järelturu tarbimisharjumused 2023. aastal?

Roheline mõtteviis, jätkusuutlik tarbimine, järelturul müümine ja ostlemine on märksõnad, millega saab kirjeldada eestlaste tarbimisharjumusi lõppeval aastal. Seda ilmestab ka kodumaise ostu-müügiplatvormi Yaga statistika, mille kaudu saadeti ainuüksi 2023. aastal uuele ringile rohkem kui pool miljonit toodet – mida on kaks korda rohkem kui aastal 2022.  

Millega enim kaubeldakse?

Suurima osa ligi kolmest miljonist aasta jooksul Yagasse müügile lisatud kuulutusest moodustasid naiste- ja lasteriided. Populaarseimateks kodumaisteks kaubamärkideks osutusid järelturul ostlejate seas Breden, Lenne, Ivo Nikkolo ja Monton. Nagu enamus toodete puhul, võib ka antud kaubamärkide esemeid järelturult leida rohkem kui 50% jaehinnast soodsamalt – kui näiteks uue Bredeni tuukrimütsi eest tuleb välja käia umbes 40 eurot, siis teiselt ringilt võib uueväärses seisukorras mütsi soetada 15 euro eest. Kuigi kodumaised brändid on armastatud, siis üleüldistes mahtudes teevad võidukäiku siiski rahvusvahelised kaubamärgid – selle aasta TOP 5 müüduimat brändi Yagas olid Nike, H&M, Zara, Lindex ja Tommy Hilfiger.

Ettevõtted proovivad ringmajandusega sammu pidada

Tarbimisharjumuste muutmisele aitavad kaasa ka ettevõtted ise – novembris sai alguse Ivo Nikkolo ja Yaga koostöö, mille raames julgustab kodumaine rõivabränd kasutatud Ivo Nikkolo tooteid Yagas teisele ringile saatma, teenides seejärel sooduskoodi uue toote ostuks. Sarnasel mudelil loodi suve alguses Eesti suurima raamatupoodide keti Apolloga raamaturingluse kampaania, mille kaudu suunati raamatute eluiga platvormil pikendama. Mõlema koostöö puhul tõi ühine sõnum ka tulemusi – raamatute kategooria kuulutuste maht kasvas koostööle eelneva perioodiga võrreldes 17% ning Ivo Nikkolo müügikuulutuste arv tegi lausa kolmekordse kasvu.

Teiselt ringilt ostlemine on uus normaalsus

Teisel ringil šoppajate kasvu tunnistab ka Yaga turundusjuht Anette Apri: “Numbrid kinnitavad seda, mida kuuleme inimestega vesteldes üha enam: järelturult šoppamine on saanud uueks normaalsuseks ning tihtipeale on see esimene koht, kuhu uue toote otsinguil pöördutakse. Samuti näitab rahvusvaheline statistika, et juba ostuotsustel peetakse silmas toote potentsiaalset väärtust järelturul ning üha kasvavad müügikuulutuste mahud on selle trendi kinnitajaks ka Eestis.”

Veel sarnaseid artikleid


COS
Foto: COS

Mida soovitab jõulukingiks COS?

Jõuluhooajal otsime kingitusi, mis oleksid kaunid, kvaliteetsed ja ajatult moekad. COS kutsub sel hooajal avastama oma Gift Guide’i, kuhu on koondatud hoolikalt kureeritud valik jätkusuutlikele disainilembestele. Ka valitud kingituste puhul jääb bränd oma käekirjale truuks: minimalistlik, ent iseloomukas, luksuslik, ent alati kantav, pakkudes kingiideid, mis kestavad kauem kui üks pühadehooaeg.

Naistele pakub COS ootamatuid leide ja kindlaid lemmikuid: kerget meriinovilla, puhtaid siluette ja maitsekalt viimistletud detaile. Aksessuaaride hulgast leiab elegantseid ehteid, kvaliteetseid käekotte, vöösid ja modernseid päikeseprille, mis lisavad igapäevastiili pisut luksuslikku lihtsust.

Meestele on loodud valik, mis toob esile ajatud disainiklassikud: tugevad nahkmaterjalid, funktsionaalsed lõiked ja kaasaegsed tõlgendused garderoobiikoonidest. Need on ideaalsed kingid mehele, kes hindab puhast joont ja esemete vastupidavust.

Sel pühadehooajal on erilise tähelepanu all COS Perfumery uued küünlad Foret ja Rouge Feu – mõlemad valatud taaskasutatava disainiga suitsusesse klaasanumasse ning loodud täitma ruumi peenetundelise luksusega. Kui Foret toob tuppa talvise männimetsa värskuse, siis Rouge Feu hoopis sooja ja vürtsika talveõhtu hubasuse.

Tutvu kogu kingivalikuga brändi esinduspoodides ning veebipoes cos.com!

Veel sarnaseid artikleid


Barbour
Foto: Barbour

Briti pärandbränd Barbour nüüd Kaubamajas

Kui on üks bränd, mis teab, mida tähendab ajatu vastupidavus, siis on see Barbour. Tegu on inglise pereettevõttega, mis juba viiendat põlvkonda loob ajatuid vahariidest ülerõivaid ja jakke, mis nüüd on saadaval ka Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes.

Brändi lugu sai alguse 1894. aastal Inglismaa kirdeosas South Shieldsis, kus John Barbour rajas oma ettevõtte J. Barbour & Sons. Üle 130 aasta hiljem on bränd endiselt perekonna omanduses – nüüd juba viienda põlvkonna juhtimisel – ning tegutseb samas piirkonnas. Just seal asub ka Barbouri tehas, kus valmistatakse siiani käsitsi brändi ikoonilisi Bedale’i ja Beauforti vahatatud jopesi. Samuti hoolitsetakse seal klientide rõivaste pikaealisuse eest – jopesid vahatatakse, parandatakse ja taaselustatakse käsitsi, et anda neile uus elu.

Barbour on sünonüüm praktilisele elegantsile ja ajatud britilikule stiilile. Brändi kollektsioonid – meestele, naistele, lastele ja isegi koertele – on inspireeritud Inglise maapiirkonna väärtustest ja loodusest. Lisaks legendaarsetele ülerõivastele pakub moemärk ka särke, pükse, kudumeid, kleite, aksessuaare ja jalanõusid.

Täna on bränd tõeline ülemaailmne ikoon, mille tooteid müüakse rohkem kui 55 riigis üle maailma – alates Suurbritanniast ja Euroopast kuni Ameerika Ühendriikide ja Aasiani.

Avasta Barbour Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas ja Kaubamaja e-poes!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid