Foto: H&M

Esimene vaade Mugler H&M kollektsioonile!

Seda päeva on oodatud kaua – lõpuks ometi kergitas H&M saladusloori Mugleri loovjuhi Casey Cadwalladeri loodud kollektsioonilt, millest leiab nii naiste- kui ka meesterõivaid ning aksessuaare. Kollektsioon ise jõuab müügile 11. mail. 

Koostöökollektsioon hõlmab endas kõike, mis Muglerile omane. Mugleri moemaja on alati olnud teedrajav ja reegleid eirav — eneseväljenduse, glamuuri ja julge stiili meister. Selle asutas 1973. aastal prantsuse disainer Manfred Thierry Mugler. Mugler mõjutas oma loominguga kehapositiivsuse, soolise identiteedi, muutumise ja enesekindluse teemasid, mis on tänapäeva moe juures väga aktuaalsed. Ameerika disainer Casey Cadwallader ühines moemajaga aastal 2018 ja uuendas ühtlasi ka moemaja olemust ning selle pärandit, luues hulgaliselt äratuntava stiiliga riideid.

Kuna arutlused kõnealuse koostöökollektsiooni kohta algasid juba enne Manfred Thierry Mugleri surma 2022. aasta jaanuaris, siis tähistab H&M selle kollektsiooniga ennekõike Manfred Thierry Mugleri pärandit. “Meil oli suur au saada tundma Manfredi ja on hea meenutada hetki, mil ta tegi meiega ka isiklikult koostööd – seda loomulikult üheskoos Casey ja kogu Mugleri moemajaga,” meenutab H&Mi loovnõustaja Ann-Sofie Johansson.

“On olnud suur au teha koostööd H&Miga. See kollektsioon on kõik, mis defineerib Mugleri kui moemaja ja iga rõivaese on autentne Mugler, olgu selleks siis bodid, mis on kujunenud meie signatuuresemeks, jõulised lõiked või töödeldud teksad. See on kogum meie ikoonilistest disainidest,” lisas Casey Cadwallader.

Kogu kollektsiooni siluetiks on teada-tuntud Mugleri tänapäevane lõige — tugev, laiade õlgadega, piha juurest kitsam. See on justkui kehakurvide ülistus ja enesekindluse tribuut. Ja samas, austusavaldusena moemaja asutajale, on kaasaegsete disainide hulgas ka piiratud koguses ajalooliste Mugleri rõivaste uusversioone. Need on välja valitud Cadwalladeri poolt, kuna sobivad ka tänapäeval kandmiseks ja toomaks välja Mugleri olulist rolli keset 80-ndate ja 90-ndate moelava draamat ja hiilgeaastaid. Iga kollektsiooni ese on kui hetk moeajaloost ja ühtlasi ka võimalus fännidel saada osa brändi moepärandist.

Ühes esimeste fotokaadritega kollektsioonist on avalikustatud ka Mugler ja H&M ühine muusikavideo, kus peaosades on tõusvad tähed — Amaarae, Shygirl, Eartheater ja Arca. Üheskoos on nad loonud oma visiooni Stardusti 1998. aasta menuloost “Music Sounds Better With You”. Loovalik on noogutus ühtekuuluvustundele, mida võib tunda Cadwalladeri visioonis Mugleri jaoks. Vaata video üle siit:

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Pressifoto

Tuuli Rand avaldas uue singli “Eelmine päev”

Lauljatar Tuuli Rand tervitab kuulajaid uue looga, mis puudutab igaüht, kes on kunagi pidanud lahti laskma ja uuesti alustama. Värske singel “Eelmine päev” ja sellega kaasnev muusikavideo räägivad mineviku seljataha jätmisest, sisemisest vabanemisest ja julgusest astuda uude hommikusse.

“Olen väga elevil, et saan teiega jagada oma uut singlit “Eelmine päev”. See lugu sündis mõtetest, mis meil kõigil aeg-ajalt hinge puudutavad – hetked, kus meie teed kohtuvad taas minevikuga või isegi tuleviku kujutlusega. Suhted ja mälestused on osa meist ja vahel toovad need endaga kaasa igatsust, vahel aga kinnitust, et minevikus tehtud otsused olid õiged,” kirjeldab Tuuli.

Laulu südames peitub universaalne tunne: armastuse kaotus, mis alguses hoiab kinni, kuid millele järgneb kergendus ja selgus. “Alles eile olid sa mu maailm, aga täna naeratan juba uuele hommikule,” ütleb Tuuli, võttes kokku loo emotsionaalse tuuma.

Muusikavideo visuaalne maailm tõlgendab loo sõnumit poeetilisel moel – Tuuli kihutab punase Porschega läbi mälestuste, otse uude algusesse. “See lugu on justkui kiri iseendale – meenutus, et minevikku ei pea kustutama, aga sinna ei saa ka igaveseks jääda. Mõnikord tuleb lihtsalt punase Porschega sõita edasi ja lasta elul end uude päeva viia,” räägib Tuuli. “Loodan, et see lugu pakub kuulajatele sama palju äratundmist ja vabanemist. Kuula, mõtle ja lase “Eelmise päeva” tunnetel end korraks kaasa viia – ja siis tee ruumi uutele hommikutele.”

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Giorgio Armani | Stefano Guindani.

Giorgio Armani (1934-2025)

Täna tabas moemaailma suur kaotus. Giorgio Armani – omanimelise moemaja asutaja, disainer ja tegevjuht – on lahkunud 91-aastaselt. Teate kohaselt lahkus legendaarne moelooja – Il Signor Armani, nagu töötajad ja koostööpartnerid teda austavalt kutsusid – rahus, ümbritsetuna oma lähedastest.

Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.

Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.

2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid