Kuna Burberry näol on tegemist igas mõttes ikoonilise moemärgiga, siis loomulikult on moemaailm hoidnud teravat pilku sellel, mida brändi uus loovjuht Lee oma ametipostil korda saatma hakkab. Täna tuli avalikuks esimene Lee eestvedamisel valminud Burberry kampaania ning selles on nii mõndagi… uut.
Kindlasti on uudne kogu kampaania visuaalne käekiri ning selle eest võib ennekõike tänada fotograaf Tyrone Leboni, kellega Lee tegi ohtralt koostööd ka tema Bottega Veneta aegadel. Omanäolisi kaadreid saadab aga midagi veel. Nimelt on muutunud ka Burberry logo ning sinna juurde teinud comeback’i ka Burberry “rüütel” – märk, mis saatis Burberryt selle algusaastatel (ehk siis enam kui sajand tagasi).
Kelle aga Lee oma esimesse Burberry kampaaniasse üldse valis? Sellised inimesed nagu Skepta, Raheem Sterling, Liberty Ross, Shygirl, Jun Ji-Hyun ja Vanessa Redgrave ning sinna juurde… mõne rebase ja luige ka. Miks? Sest kampaania ülistab kõike, mida Londonil pakkuda on, alates Trafalgar Square’ist ja Albert Bridge’ist nende samade loomariigi tegelasteni välja.
Olgu aga lisatud, et kampaanias esitletud rõivad ja aksessuaarid ei ole Daniel Lee disainitud. Esimest Lee loovjuhtimise all valminud kollektsiooni saab näha peagi aset leidva Londoni moenädala raames. Ja meie oleme väga-väga ootel!
Giorgio Armani sündis 1934. aastal Põhja-Itaalia linnas Piacenzas. Alguses suundus ta Milano Ülikooli õppima meditsiini, kuid katkestas õpingud kolme aasta järel ja liitus armeega. Pärast teenistust otsis ta uut teed – alustades vaateakende kujundajana ja jõudes lõpuks 1975. aastal omaenda moemaja rajamiseni.
Armani oli see, kes tõi ülikonnamoodi revolutsioonilise pehmuse ja vabaduse, muutes rangest vormist voolava poeesia. Tema käekiri oli alati seotud lihtsuse, selguse ja vaoshoitud elegantsiga – ta mõistis, et tõeline enesekindlus ei vaja liigset dekoratiivsust.
2025. aasta tähistas mitut olulist verstaposti Armani moemaja loos: märtsis esitles bränd oma 50. juubelikollektsiooni “Radici”, jaanuaris tähistati ka Armani Privé moeliini 20. aastapäeva. Just seal sulges disainer etenduse ise, astudes lavale käsikäes viimase modelliga. Tänavu juunis jäi ta aga esimest korda poole sajandi jooksul oma moemaja etenduselt kõrvale, taastudes toona avalikkusele teadmata tervisemuredest.
Nüüd on vastus teada: Chloe Malle. Vogue’i endine digitaalne toimetaja ja Vogue.com-i juht asub ametisse uue tiitliga head of editorial content. Traditsiooniline peatoimetaja amet on seeläbi küll ajalooraamatusse kirjutatud, kuid positsiooni ennast võib pidada Wintouri mantlipärija omaks.
Kellega tegu? Chloe Malle liitus Vogue’iga 2011. aastal toimetajana ning on aastatega käinud läbi pea igas toimetuse nurgas, liikudes printmeediast digikanalite, video, audio ja sotsiaalmeedia juurde. Ta on loonud koos kolleegidega ka populaarse taskuhäälingu “The Run-Through with Vogue”. Tema sulest on ilmunud lugusid, mis ulatuvad moe ja ilu kõrval ka poliitika, tervise ja elustiili teemadeni, ning lisaks on ta olnud mitmete Vogue’i raamatute toimetaja.
Muide, tema taust on sama kõnekas kui töö: Chloe on prantsuse filmirežissööri Louis Malle’i ja Ameerika näitlejanna Candice Bergeni tütar. Viimane kehastas “Sex and the City” seriaalis justnimelt Vogue’i toimetajat – milline elu ja fiktsiooni ootamatu kokkupuutepunkt.
Anna Wintour ise aga kusagile ei kao. Ta jätkab Condé Nasti chief content officer’i ja globaalsete väljaannete loovjuhina, jäädes endiselt Vogue’i ja teiste mainekate tiitlite – Vanity Fair, GQ, Architectural Digest – mõjukaimaks suunajaks.