Ultramariinsinine on üks Iittala eelmise aasta värvitoonidest, mis rõõmustab disainisõpru ka 2023. aastal. Iittala suurest klaasivärvide kogust valitud ultramariinsinine on inspireeritud hinnalisest pigmendist ultramariinist ning selle rikkalik värving loodi spetsiaalse klaasiretseptiga Soomes asuvas Iittala klaasitehases. Seda tooni sai viimati Iittala valikus näha 2017. aastal, mil ultramariinsinine kollektsioon tähistas Soome iseseisvuse sajandat aastapäeva. Ultramariinsinise rüü on sel korral saanud suuga puhutud Flora vaas, Valkea küünlaalus, Kastehelmi klaasid, kausid, taldrikud, küünlaalus, Aino Aalto kahes suuruses klaasid ning Raami klaasid.
Teine värv tuleb samuti eelmisest aastast ja selleks on vask. Maalähedases vasetoonis on suuga puhutud ja käsitsi valmistatud Raami kauss. Lisaks vasele toob klaasesemete valikusse nostalgiatunnet ka uus klaasitoon – Sevilla oranž. See soe värvitoon peegeldab kaunilt valgust Raami kausilt ja klaasidelt.

Kuidas klaasivärvid aga üldse sünnivad?
Soomes asuv Iittala klaasitehas on maailmakuulus oma ainulaadsete teadmiste ning klaasi kui materjali mõistmise poolest. Tehase klaasivärvide arhiivis on üle 200 erineva tooni, alates heledatest ja neutraalsetest kuni erksate ja sügavate toonideni. Kõik Iittala varjundid on valminud tehase keemikute ja kunstnike koostöö tulemusena. Tänapäeval on värvi arendustöö juures oluliseks aspektiks jätkusuutlikkus ja vastutustundlik koostisainete kasutamine. Klaasivärvide puhul jälgitakse pidevalt koostisainete kasutusjuhendeid nii töötajate ohutuse tagamiseks, kui ka toidu ja joogiga kokkupuutuvate klaasnõude turvaliseks valmistamiseks.
Iittalas pannakse kogu tootmisprotsessi vältel rõhku ka jäätmete tekkimise vähendamisele. Näiteks tuleb klaasitehases arvestada klaasivärvidele kehtivate piirangutega. Kuna klaasimassi keemiline koostis on värviti erinev, siis ei ole võimalik kõiki esemed luua igas värvitoonis – teatud värvi esemed võivad tootmisprotsessi käigus kergemini puruneda või ei pruugi vastata Iittala kõrgetele kvaliteedistandarditele. Iittala klaasitehas on alati olnud uute klaasitootmismeetodite väljatöötamise pioneer, mis paneb proovile aastatega väljakujunenud tavasid ja loob uuendusi. Ja selle eest me Iittalale aplodeerime!
“bubbles and vibes” meeleolu täis õhtu tõi kokku brändi barbed sõbrad ja loomevaldkonna kolleegid, kes said bar/bed tekki kogeda spetsiaalselt kureeritud installatsiooni näol – seda esitleti nii voodikattes kui ka seinal eksponeerituna, rõhutades selle kahekordset olemust, samaaegselt funktsionaalne ja skulpturaalne. bar/bed’i piiratud kogus on nüüd saadaval ka veebilehel barbedproject.com.
Vaata fotosid toimunud sündmusest galeriis!
barbed ise sai alguse loovstuudiona, mille fookuses on ruumikujundus ja ainulaadsete objektide loomine. Sisearhitekti ja lavakujundaja Veera Gontsugova loodud brändi tuntumate tööde hulka kuulub näiteks Sanga võileivabaar Tallinnas. Täna laiendab barbed oma visiooni, tuues disainifilosoofia laiema publikuni esemete kaudu, mis tõstavad igapäevased ruumid uuele tasemele. Hoia brändi tegemistel silma peal @barbedproject.
Jõulukollektsioonis on esindatud nii bistroostiilis punaste detailidega lauanõud, küünlad ja laternad, samuti karvased padjakatted ja jõulusokid, ning loomulikult kuuseehteid punastes, valgetes ja pruunides toonides – kõik, et kodu saaks pühadeks pehmelt särava ja materjalidest rikkaliku ilme.

Kollektsioon jõuab müügile juba käesoleval nädalal, 23. oktoobril H&M Home’i kauplustes ja veebispoes aadressil hm.com.
Uudista kollektsiooni galeriis!