By Malene Birger
Moemärk, mis Portaili lugejatele kindlasti tutvustamist ei vaja. Tegemist on 2003. aastal küll Malene Birgeri asutatud, kuid täna õeduo Maja ja Ellen Dixdotteri veetud Taani moemärgiga, kus kohtuvad boheemia ja minimalism, mahedad toonid ja mugavus, ajatus ning kaasaegsus. Paari viimase aastaga rahvusvahelise moemaailma soosikuks tõusnud bränd on kindlasti üks Taani moe ikoone. Tallinnas leiab By Malene Birgeri kollektsioone Kaubamajast ning käesolevast hooajast ka Stockmannist.
View this post on Instagram
House of Dagmar
Minimalistliku joonega Rootsi moemärk House of Dagmar on võtnud eesmärgiks ühendada hubasuse luksusega. Manage silme ette pehmemaist pehmem kudum, mahedas toonis seelik, peale üks lihtsalõikeline, kuid siiski efektsete joonega jakk… See ongi House of Dagmar. Unikaalse disainikäekirjaga brändi kohta on öeldud, et see on ideaalne näide relaxed elegance’ist ning meie ei vaidle siinkohal vastu. Valiku House of Dagmari kollektsioonidest leiab Porto Francos asuvast multibrändipoest BEIGE BROWN.
View this post on Instagram
Marimekko
Kuigi pikka aega võis tunduda, et Soome moe lipulaeva Marimekko valikust olid meie kaubanduses saadaval ainult salvrätid, siis tänaseks on nii Stockmannis kui Kaubamajas esindatud vägagi eeskujulik Marimekko kodusisustustoodete valik, samuti leiab Marimekko ready-to-wear moekollektsioone Foorumi keskuses asuvast moepoest WAB.
View this post on Instagram
Samsøe Samsøe
1993. aastal Kopenhaagenis hoopiski ehtepoena tegutsemist alustanud Samsøe Samsøe on tänaseks üks Taani tuntumaid moemärke. Algusaastatel peamiselt meeste T-särkidele ning kudumitele keskendunud bränd sai Peter Sextuse ja Per-Ulrik Anderseni ülevõtmisel 2000. aastal uue hingamise. Järgnesid Taani disaini esteetikat järgivad kaasaegsed kollektsioonid nii meestele kui ka naistele, laieneti nii jalanõude kui aksessuaaride kategooriasse. Tänaseks öeldakse oma juurtele truuks jäänud moemärgi kohta, et see on ideaalne näide sellest, kuidas on ühendatud Kopenhaageni tänavastiil ning Skandinaavia moe seletamatu „miski”. Saadaval on moemärk nii Kaubamajas kui Stockmannis.
View this post on Instagram
EYTYS
Max Schilleri ja Jonathan Hirschfeldi poolt 2013. aastal Stockholmis asutatud EYTYS kogus tuntust sellega, et tõi turule… – wait of it – unisex jalanõud! Muidugi ei olnud tegu mingite tavaliste jalanõudega ning traditsioone murdev ja kontrastidega mängiv moejoon on tänaseni see, mis EYTYSi teistest tänavamoemärkidest eristab. Jalanõudest on tänaseks edasi liigutud ka teksade ja ready-to-wear riiete kategooriatesse, millest mitmeid noppeid leiab Rotermanni kvartalis asuvast Reede poest. Reede valikust leiab tegelikult veel selliseidki Skandinaavia brände nagu Han Kjobenhavn, Henrik Vibskov, Makia ja Soulland.
View this post on Instagram
CHIMI
On rõõmustav näha, et näeme meie kaubanduses üha rohkem ka Skandinaavia aksessuaarimärke. Nii on näiteks Kaubamajas ja Stockmannis müügil Rootsi prillimärgi CHIMI värskeimad kollektsioonid. 2016. aastal Stockholmis asutatud prillibrändi kirjeldamiseks võib öelda, et see on koht, kus klassikalised jooned kohtuvad kaasaegse skandinaavia disainiga. Igas CHIMI kollektsioonist leiab nii hooaja moodsamaid toone kui ka valikut rahulikuma maitsega inimestele.
View this post on Instagram
Flattered
Kingagurmaane võiks kindlasti rõõmustada teave, et meilgi on nüüd saadaval 2013. aastal Hanna ja Gustav Lidéni poolt Stockholmis asutatud jalatsimärk Flattered. Hetkel Kaubamajas ja Stockmannis saadav jalatsimärk sai alguse sellest, kui Hanna ei suutnud leida endale ideaalset baleriina-kinga. Nii otsustas ta selle teha ise. Mõeldud tehtud ning ligi 10 aastat hiljem on Flattered rahvusvaheliselt edukas bränd, mis pakub nii ideaalseid baleriinasid kui ka vägagi on-trend jalatseid.
View this post on Instagram
Nagu paljud armastatud moemärgid, on ka ATP Atelier alguse saanud sõprusest. Maj-La Pizzelli ja Jonas Clason on pikaaegsed sõbrad, kes veetsid oma suvepuhkuseid alati koos Lõuna-Itaalias Otrantos. 2011. aastal lõid nad koos ATP Atelieri – aksessuaaribrändi, mille kõik nahast tooted valmivad käsitööna Toscanas, kus hoitakse au sees sajanditepikkust nahatöökultuuri.
Brändi eesmärk on algusest peale olnud disainida kingi ja aksessuaare, mida saab kanda igal pool – olgu see Stockholmis, New Yorgis või puhkusel mõnes Itaalia väikelinnas. Tulemuseks on tooted, mis on klassikalise joonega, kuid samas vaieldamatult isikupärased.
Ja mida üldse tähendab “ATP”? Väga meeleolukalt – All Tomorrow’s Parties.
Tutvu brändiga Tallinna Kaubamaja Kingamaailmas ja veebipoes kaubamaja.ee!
Hooajale kohaselt viib House of Dagmari sügistalvine kollektsioon meid põhjamaise elegantsi ja modernse naiselikkuse ristteele. Vormide ja vastanduste mängus on traditsiooniline rätsepatöö ning drapeering saanud pehmema ja tänapäevasema tõlgenduse. Kollektsiooni iseloomustab struktuuri ja vabaduse tasakaal, läbikumavad, ent ka katvad kangad, kihilisus ning dünaamilised tekstuurid.
Kaubamajja jõudnud kollektsiooni värvipalett on sügavalt mahe ja samas ootamatuid sähvatusi täis: tummised pruunid, mustad ja hallid toonid põimuvad kahvatu roosa helguse ning elava punase energiaga.
Tutvu House of Dagmari sügistalvise kollektsiooniga galeriis ja Tallinna Kaubamaja Naistemaailmas!