Mood-Performance-Tants on Estonian Fashion Festival 2022 programmi esimene moeetendus, millele järgnevad 10. juunil “OmaMood 2022” ja 24. augustil ärifestivali sTARTUp Day kõrvalüritus Antonius. Ühtlasi on tegu üle kolme aasta esimese EFFi füüsilise sündmusega, mistõttu on Tartusse oodata huvilisi üle Eesti. Lisaks MPT moeetendusele „TUNG“ näidatakse moefestivali järgneval päeval Viljandis kinos CENTRUM pärimusmoest inspireeritud moeteemalisi lühifilme.
Mood-Performance-Tants 2022 peakorraldaja Marta Tuulberg soovib näidata alustavate moedisainerite loomingut võimalikult suursuguselt. „MPT pole tavapärane moeetendus, kuna meil on väga tugevalt esindatud etenduskunst ja moekollektsioonid saavad seega särada erakordselt teatraalselt. Modellide kõrval on laval ka 13 etendusartisti, kes teevad kollektsioonidest erilise vaatemängu,” lausus Tuulberg õhtuse moeetenduse kohta.
Tartusse on kohale tulemas ka Mood-Performance-Tants etendusel oma autorikollektsioone esitlevad välismaised disainerid, kellega on loodud juba ka erinevaid koostöid. Näiteks Leedu disainer Grete Laba valiti välja koostööks adidas Tallinna esinduspoega, et toetada leedulase kollektsiooni jalatsitega. Marta Tuulberg soovib tulevikus näha veelgi enam talente lähiriikidest: “Väga oluline on meie jaoks kaasata moedisainereid välismaalt, kuna soovime kohalike disainerite kõrval toetada ka välismaiseid talente.“
Disainereid ootab lisaks ees mitmeid auhindu. Üks moedisainer pääseb ilma konkursita edasi augustis ärifestivali sTARTUp Day 2022 raames toimuvale Antoniuse moeetendusele. Tartu Loomemajanduskeskuse juhi Külli Hanseni sõnul oodatakse LMK moetendusele lisaks eksperimentaalmoodi praktiseerivaid talente MPT-lt. “Noorele moedisainerile, kes Mood-Performance-Tants kaudu Antoniuse etendusele jõuab, pakume lisaks oma kollektsiooni esitlemisele võimalust osaleda Scopus Studio poolt läbiviidavas 3D digimoe töötoas ja luua demoala jaoks oma esimene digimoe rõivaese,” sõnas Hasen.
Mood-Performance-Tants moeetendusel “TUNG” loob vaid selleks lavastuseks originaalmuusika helidisainer Uku Kalmus, kes koos valguskunstniku Kärt Karroga toob publikuni 15 individuaalteost.
Caia loovjuhi Emelie Sundesteni sõnul ei olnud eesmärk pelgalt ilu ja moe ühendamine, vaid kahe sarnase esteetikaga Skandinaavia brändi, mida Caia ja ROTATE kindlasti ka on, sünergia loomine: “For us, this is so much more than merging beauty and fashion as these worlds already have a natural connection,” sõnas Sundesten Vogue Scandinaviale. “It was more about merging two like-minded Scandinavian brands together. Our similar taste made this collaboration feel effortless.”
Kollektsioon koosneb neljast hoolega läbimõeldud tootest: vürtsikas ja sametine parfüüm The Rotate Perfume, kahes toonis huulepliiats, niisutav huuleläige ning – üllatusena – ka ROTATE’i esimene kott, mille lillelised 3D-detailid ja eemaldatav rihm võimaldavad seda kasutada nii meigikotina kui kanda piduliku käekotina.
Koostöö tähistamiseks avatakse 4. augustil Caia hüpikpood ei mujal kui ROTATE’i Kopenhaageni esinduspoes, mis jääb avatuks kuni 31. augustini. Samuti on Caia tänavune ametlik meigipartner ROTATE’i kevad/suvi 2026 kollektsiooni esitlusel järgmisel nädalal toimuval Copenhagen Fashion Weekil.
Kuigi paljude jaoks tuli säärane otsus üllatusena, siis tegelikult on Kylie Jenneri suhe tippmoega viimastel aastatel ainult süvenenud – tema kontole kuuluvad kampaaniad nii Acne Studios kui ka Jean Paul Gaultier moemajadega, lisaks astus ta üles Coperni moeetendusel. Seega polegi ehk Miu Miu radarile jõudmine nii suur ootamatus.
Kõnealuses kampaanias poseerib Jenner koos muusiku Towa Birdi, näitlejate Lou Doilloni, Rila Fukushima ja Myhalaga, modelli Yura Romaniuki ning räppari Cortisa Stariga.
Vaata pilte Jennerist Miu Miu kampaanias galeriist!