Foto: Portail.ee

5 viisi alustada hommikut ideaalselt – Rotermannis!

Kujuta ette, et sul on vaba hommikupoolik. Kujuta ette, et väljas on selline aeg, mil linn on alles vaikselt ärkamas – suveperioodile omases tempos. Päike soojendab ning tunned, et oleks patt seda hommikut kodus veeta. Sa helistad sõbrannale ning otsustate, et tunnikese pärast saate kokku ja lasete sellel hommikul vabas tempos kulgeda… 

Täpselt nii läks minu ja Helenega, kui saime mõni aeg tagas kokku Rotermanni kvartali südames ning avastasime, et Rotermann on ideaalne koht ühe meeldiva päeva alustamiseks. Selle tõestamiseks reastasime viis (ja mõned veel peale) viisi, kuidas just selles Tallinna erilise arhitektuuriga keskpunktis oma hommikut alustada. 

Röstitud RØST

Call us old fashioned, aga meie silmis ei saa alustada hommikut Rotermannis nii, et kõnnid külma näoga mööda RØSTist. Isegi, kui sa üritad, siis värskete saiakeste ja vastjahvatatud kohvi aroom lihtsalt tõmbavad su sinna sisse. Või vähemasti sellesse õue kulgevasse järjekorda, olenevalt, mis hetkel mööda jalutama satud. Pole kunagi RØSTi sattunud? Siis tea, et tegu on Rotermanni ajaloolises Nisuveski hoones asuva Skandinaavia mõjutustega väikese pagarikojaga, mille saiakesed on tõesti ühed Tallinna parimad ning ega nende kõrvale pakutav kohvigi sellele tasemele alla jää. 

Ava silmad, tõsiselt!

Igast Rotermanni kvartali kirjeldusest käib läbi, et see on unikaalse ning erilise arhitektuuriga koht, kuid mulle tundub, et tallinlased kipuvad seda unustama või sellest mööda vaatama. Rotermanni kvartal ei ole ainult keskväljak ning selle ümber asuvad poed ja kohvikud. Väga soovitame (näiteks RØSTist kaasa haaratud kohviga) Rotermannis täiesti uutmoodi jalutustiiru teha – vaata peidetud nurkade taha, avasta uusi „vaateplatvorme”, jaluta läbi Rotermanni Gallery Cafest, mis on nii kohvik kui ka galerii. Muide, soovitame soojalt avastada Rotermanni koos mõne väiksema tegelasega. Lastel on ikka kombeks panna asju uue ja värske pilguga vaatama, samuti suudavad nad vaimustuda kõikidest omanäolistest kujudest ja vormidest, mida Rotermannis kohtab, ning leida nurgataguseid, kuhu sa muidu ehk ei satukski. Olgu lisatud, et Rotermannis on kõik need paigad turvalised, nii et muretsemiseks pole põhjust. 

Ivo Nikkolost COSini

Kui kohv on joodud ning kell saanud 11.00, siis on ideaalne aeg vaadata üle, mida põnevat pakuvad kargema moe austajatele mõeldud brändid Ivo Nikkolo ja COS. Kui kunagi tundus sajandi parima moeuudisena, et COS lõpuks Eestis uksed avab, siis peame tunnistama Helenega mõlemad, et kuidagi ammu pole sellesse kaunisse poeruumi jõudnud. Nii teemegi selles pikema tiiru ning noogutame heakskiitvalt – jätkuvalt on see pood üks maitsekamaid Tallinnas, kus viibides puhkab nii silm kui ka moevaim. 

Samad sõnad võib tegelikult öelda ka tänavu Rotermannis avatud Ivo Nikkolo esinduspoe kohta. Need kaks brändi teineteise kõrval moodustavad meeldiva harmoonia ning usun, et mitmedki kliendid (nagu tol päeval meiegi) kulgevad enamasti COSist Ivo Nikkolosse või vastupidi. Patsutus muidugi Ivo Nikkolole õla peale selle eest – ikkagi Eesti bränd, mis sellisele tasemele jõudnud. 

Kalamari, burrata ning kolm väikest… Nööpi!

Arvatavasti ei vaja Levieri kohvik Portaili lugejale tutvustamist. Angeelika Kang Osula juhtimise all tegutsevas kohvikus, millel nii terrass kui siseruumid on vahepeal meeldivalt laienenud, saab igapäevaselt nautida nii rikkalikku hommikusööki, soodsaid lõunapakkumisi kui ka à la carte menüüst lõuna- ja õhtusööke. Meie otsustasime teha Levieris varajase lõunasöögi ehk brunch’i, milleks sobisid ideaalselt omas headuses tuntud kartuliröst ja burrata võiku (ning ehk üks roosakates toonides makroonikook ka). Parim elamus? See, et ühes Angeelikaga olid tol hommikul Levieris kohal ka tema karvapallidest kääbusspitsid. Tal on neid mitte üks ega kaks, vaid kolm! Me Helenega praktiliselt unustasime, mida me Levieri tegema olime tulnud, sest need tegelased lihtsalt röövisid kogu me tähelepanu ja kui need veel sind sõbralikult tervitama tulevad… siis sa lihtsalt suladki oma tooli ära. Parimad võõrustajad, tõesõna!

Lõpetagem ikka lilledega

Millal soetasid endale viimati ühe lillekimbu? Täitsa niisama, et seda ilu oleks kodus hea vaadata. On vähe neid, kes iganädalaselt end lilledega rõõmustavad, kuid meile tundus, et just üks lillede ostlemine võiks sellele hommikule Rotermannis kauni punkti panna. Nii seadsimegi sammud Peter Boeijkensi lillepoodi FleuR Royale, kus ta ise ka igapäevaselt toimetab, ning ta oskas meile juba teada anda, mis kell milline lillesaadetis kohale jõuab. See on muidugi selline lillepood, kus on suhteliselt kerge pead kaotada, sest lilleilu jagub selles hulgi – tõesti igale maitsele. Meile jäid pead õnneks alles ning poest kaasa tulnud kimp pikendas mälestust kogu sellest teistlaadi hommikust veelgi…

Muidugi ei hõlma eespool tutvustatu ainukesi kohti ja viise, mida ja kuidas Rotermannis oma päeva alustamiseks külastada võiks. Ehk meeldib sulle teha hoopis üks hommikune treening – siis on selleks ideaalne fitnessklubi Golden Club. Ehk soovid oma hommikukohvi kõrvale hoopis üht croissant’i – siis sea sammud mõnusa võbega Orangerie’sse, kust on hea teha nii people watching’ut kui üleüldiselt vaadata otse Rotermanni südamest, kuidas linn hommikul ärkab. Vajad ehk viimase hetke kingitust ning eelistad midagi kodumaist? Sea aga sammud Tallinn Design House’i poole. Valikuvariante on Rotermanni kvartalis kuhjaga ning võid kindel olla, et igal külastusel ootab Rotermannis ees midagi uut. Portaili lubadus. 

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Havaianas

7 põnevat fakti maailma populaarseima plätubrändi kohta

Kui rääkida suvest, rannast ja muretust olemisest, siis kerkib paljudele silme ette üks kindel detail – värvilised, kerged ja ajatud Havaianase plätud. Brasiiliast pärit bränd on tõusnud tagasihoidlikust algusest tõeliseks ikooniks, mida kantakse nii liivarannas kui ka moenädalatel. Siin on seitse põnevat fakti, mis teevad Havaianasest enamat kui lihtsalt plätupaar.

1. Juured ulatuvad Jaapanisse

Esimene Havaianase mudel sündis 1962. aastal ja oli inspireeritud Jaapani traditsioonilistest zōri-sandaalidest. Zōri’dele iseloomulik riisiteraline muster kandus üle ka Havaianase kummitallale, millest on saanud brändi äratuntav tunnusmärk.

2. Nimi viitab Havaile

Kuigi Havaianas on sündinud Brasiilias, viitab selle nimi hoopis Havaile – „havaianas“ tähendab portugali keeles… „hawailane“. See peegeldab elujaatavat, murevaba ja troopilist elustiili, mida bränd juba algusest peale kehastab.

3. Pea iga brasiillane ostab vähemalt ühe paari aastas

Brändi populaarsus kodumaal on peaaegu müstiline – hinnanguliselt ostab iga kolmas brasiillane aastas vähemalt ühe paari Havaianase plätusid. Kokku müüakse Brasiilias igal aastal üle 200 miljoni paari. Brändi kohta on isegi öeldud: „Havaianas is the official uniform of all Brazilians.“

4. Moerevolutsioon 1990ndatel

Algusaastatel peeti Havaianaseid pigem tööjalanõudeks, mida kanti maal ja kodus. 1990ndatel tehti aga brändile põhjalik uuenduskuur: tootevalikusse ilmusid uued värvid, mustrid ja mudelid, mis muutsid plätud trendikaks moeaksessuaariks.

5. Kõik kannavad Havaianaseid

Tänaseks on Havaianased esindatud enam kui 100 riigis ning nad on palju enamat kui lihtsalt rannaplätud. Need sobivad linnatänavatele, festivalidele ja isegi moenädalatele.

6. Disainikoostööd tippmoemärkidega

Läbi aastate on Havaianas teinud koostööd mitme luksusmärkide ja disaineriga, sealhulgas Valentino, Dolce & Gabbana, Missoni ja taanlaste ROTATE. Kusjuures, just Kopenhaageni moenädal oli esimesi, kus Havaianased tänavamoepilti ilmusid ja seeläbi (taaskord) viraalseks läksid.

7. Ka kuulsuste lemmik

Jennifer Lopez, Gigi Hadid, Reese Witherspoon ja paljud teised on märgatud Havaianaseid kandmas nii vabal ajal kui ka reisidel. Plätud on saanud sümboliks lõõgastusest, stiilist ja lihtsast, ent läbimõeldud maitsest.

Seega, Havaianas pole lihtsalt jalanõu – see on elustiil. Pole siis ime, et see lihtne plätu on kasvanud kultusobjektiks, mida tuntakse ja armastatakse kogu maailmas.

Eestis ootavad Havaianased avastamist Tallinna ja Tartu Kaubamajas, samuti veebipoes kaubamaja.ee!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Marta Juga

Muulin x Liisa: kapselkollektsioon, mis lõhnab suve, vabaduse ja teadliku stiili järele

Muulin on Eesti aeglase moe bränd, kelle südameasjaks on luua kvaliteetseid kapselgarderoobi rõivaid neile, kes hindavad puhast disaini, põhjamaist minimalismi ja vastutustundlikku tarbimist. Brändi asutaja Leena Valdi sõnul seisab Muulin kiirmoe ületootmise ja hooajalisuse vastu, pakkudes selle asemel ajatuid rõivaid, mis sobituvad kandja ellu aasta ringi – ilma allahindluste, hooajatrendide või tarbetu raiskamiseta.

„Meie disainid on mõeldud neile, kes soovivad elada kooskõlas keskkonnaga ja väärtustavad klassikalist ilu, ajatut lõiget ja looduslikke kangaid. Me toodame ainult nõudluse alusel ja jääkidevabalt, et iga ese oleks teadlik valik ja samas ka südamega loodud,” kirjeldab Leena.

Kõik Muulini rõivad valmivad Eestis oma ala meistrite käe all, kasutades üksnes sertifitseeritud loodussõbralikke kangaid (OEKO-TEX / GOTS). Just sellesse läbimõeldud ja sihipärasesse maailma astus mõned aastad tagasi ka Liisa Karjahärm – restoranipidaja, moearmastaja, ema ja Muulini kauaaegne modell.

„Liisa tuli Muulini tiimi kolm aastat tagasi ja temast sai kiiresti palju enamat kui lihtsalt meie modell,” meenutab Leena. „Ta kandis meie riideid kõige sagedamini, proovis esimesena uusi mudeleid ning oli alati valmis tulema pildistamistele – isegi siis, kui kõik tuli otsustada viimasel hetkel. Ta on inspireeriv, loova mõtlemisega ja alati valmis kaasa mõtlema.”

Koostöö kulmineerus loomuliku sammuna – ühiselt loodud rannapuhkuse kapselkollektsiooniga, mis sündis soovist pakkuda midagi vaba, mugavat ja kandjat toetavat. Rõivaid, mida tahaks alati reisile kaasa pakkida.

„Minu suur armastus Muulini vastu saigi alguse nende komplektidest,” räägib Liisa. „Ma olen täielik set’i-Liisa* Mul on garderoobis lausa eraldi osa, kus ripuvad kõikvõimalikud komplektid – lühikesed püksid ja triiksärgid, seelikud ja topid. Mind võlus Muulini juures kohe see, et nad loovad samast kangast kombineeritavaid esemeid, mida saab kanda nii koos kui eraldi. Just sellised rõivad leidsid tee ka meie kollektsiooni.”

Kuigi koostööd hakati planeerima sügisel, jõuti loomulikult suverõivasteni. „Eestis on väga keeruline hooajaväliselt suverõivaid leida – eriti midagi, mis oleks mugav, esteetiline ja vastutustundlikult toodetud. Meil tekkis tunne, et Muulin võikski olla see bränd, kelle valikust leiab kuurort-rõivaid aasta ringi, mitte ainult suvekuudel,” selgitab Liisa.

Kollektsioon, mis valmis kahe naise sünergiast ja jagatud väärtustest, kannab endas Muulini selget esteetikat: ajatut joont, looduslikku kangast, ausat tootmist ja läbimõeldud funktsionaalsust. Ning samal ajal ka Liisa energiat – elujaatavat, isiklikku ja mängulist lähenemist rõivastele, mis ei määra inimest, vaid liiguvad temaga kaasa.

14 esemest koosnevat Muulin x Liisa kapselkollektsiooni saab eeltellida muulin.com veebipoest alates 14. juulist.

Tutvu kollektsiooniga galeriis!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid