Foto: Byredo

5 põhjust, miks dupe-parfüüme MITTE osta

Musta reede soodustuste valguses otsustasime rääkida sellest, miks originaalparfüümi koopiaversiooni ehk dupe’i ostmine ei ole hea mõte. Mis siis, et on ettevõtteid, kes pakuvad suuri soodustusi, ja mõjuisikuid, kes kutsuvad üles dupe’e soetama.

„Paljud neist mõjuisikutest, kes koopiaparfümeeriat reklaamivad, ei ole ilmselt mõelnud sellele, mida koopialoomingu ostmine tegelikult tähendab ja milleni see lõpuks viib,” sõnab Ambra parfüümi- ja kunstistuudio parfüümiekspert ja koolitaja Kai Laidla. „Kui sa ostad koopiaparfüümi, siis sa alahindad loovuse ja intellektuaalomandi väärtustamist ühiskonnas.“

Originaalparfüümid on loodud parfümeeride aastatepikkuse töö, loovuse ja katsetuste tulemusel. Kui bränd kopeerib parfüümi ilma loojate kokkuleppeta ja tasu maksmata, rikutakse intellektuaalomandi õigusi. „See on võrreldav kunstiteose plagiaadiga – teiste ideede kasutamine omakasu eesmärgil ilma austuseta algupärase töö vastu. Milleks toetada ebaõiglust?” toob Kai paralleeli.

Portaili palvel toob Kai välja viis põhjust, miks koopiaparfüümidest tuleks suure kaarega mööda minna:

1. Originaalparfüümide tootjad investeerivad palju aega ja raha kvaliteetsete koostisosade hankimisse, eetilistele standarditele ning keskkonnasõbralike tootmisprotsesside arendamisse. Dupe-tootjad kasutavad alati soodsamaid alternatiive, küsitava päritoluga koostisosi ning hiilivad mööda kvaliteedi ja eetika standarditest. See alandab turu väärtusi ja kahjustab vastutustundlike ettevõtete elujõulisust.

2. Koopiaparfüüme ostes aitad kaasa parfümeeride, töötajate ja kogukondade ekspluateerimisele. Paljud eksklusiiv- ja nišiparfüümide koostisosad pärinevad väiketalunikelt ja kogukondadelt, kes sõltuvad õiglasest tasust ja jätkusuutlikust kaubandusest. Dupe-parfüümide tootjad selliseid kogukondi ei toeta, vaid tegutsevad sageli ebaausate ärimudelite alusel.

3. Koopiaparfüümidega kaubitsemine ja nende tarbimine õõnestavad originaalbrändide usaldusväärsust ja luksuskaubanduse mainet. See võib takistada rahvusvaheliselt tunnustatud kvaliteetbrändide tegevust meie turul. Originaalbrändide vähene kohalolu ja usaldusväärsuse kaotus võivad pikemas perspektiivis vähendada Eesti tarbijate kokkupuudet kõrgetasemelise lõhnakultuuri ja innovatsioonidega. Lisaks võib koopiaturg siduda riigi kahtlase mainega odavtoodete tarbijana, mis ei vasta väikeriigile omasele positsioonile kvaliteeti ja autentsust hindava nišituru esindajana. Näiteks Rumeenia on aktiivse koopiaparfüümide tarbimise ja edasimüügi tõttu kaotanud maine parfüümitööstuses sedavõrd, et riigi ausad ja eetilised väiketootjad kannatavad ning nende toodangut ei usaldata.

4. Kui toetame kopeerimist, saadame turule signaali, et loovus ja innovatsioon ei ole olulised. See pärsib uusi ideid ning seab tarbimise eesmärgiks ainult odavama alternatiivi leidmise, mitte kvaliteedi, eetika ja väärtuse hindamise.

5. Dupe- ehk koopiaparfüümide ostmine ei ole pelgalt rahaline otsus – see on ka väärtuspõhine valik. Investeerides originaallõhnadesse, toetad sa mitte ainult kvaliteetset toodet, vaid ka loovust, eetilist äritegevust ja jätkusuutlikkust – väärtusi, mis rikastavad meie kõigi elu.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Xerjoff

Mis parfüümibränd on Xerjoff?

Xerjoff on Itaalia luksusbränd, mis on oma loominguliste ja põnevate aroomidega võitnud miljonite inimeste südamed – ka eestlaste omad, sest bränd on juba mõnda aega olnud eksklusiivselt saadaval Kaubamaja Lõhnatoas.

Soliidsed, ekspressiivsed ja ainulaadsed Xerjoffi parfüümid on sündinud Itaalia loovuse ja meisterliku, hoolika töö geniaalsest kooslusest. 2007. aastal asutatud ettevõte on algusest peale lähtunud filosoofiast, et iga lõhn on ainulaadne kunstivorm. Seetõttu valmistatakse Xerjoffi parfüüme ka tänapäeval vaid ülikvaliteetsetest koostisosadest ning nende loomine on alati inspireeritud millestki ebatavalisest. Muide, luksuslikkusest annavad tunnistust mitte ainult Xerjoffi parfüümide eksklusiivsed lõhnakompositsioonid, vaid ka kulla, pronksi, nahkdetailide ja luksuslike kivikestega kaunistatud pudelid – igaüks läbimõeldud disainiga kunstiteos.

Kuidas aga Xerjoff sündis? Olgu öeldud, et bränd ei ilmunud parfümeeriamaailma juhuslikult. Ettevõtte asutaja Sergio Momo kasvas üles inimeste keskel, kes mõistsid parfüümide tähtsust juba varakult: tema vanaema jumaldas Lanvini ja Coty parfüüme, isa, kes reisis pidevalt mööda maailma, hindas looduslikel essentsidel põhinevaid lõhnu, ning ka tema emal oli eksklusiivne parfüümikogu.

Nii leidis Sergio end peagi maailma parfümeeria pealinnaks peetavas Grasse’is, kus ta omandas teadmisi parfüümiloomest peensusteni, tutvus looduslike lõhnade loomise tehnikate ja muude parfümeeria saladustega. Tulemuseks ilmus 2007. aastal esimene Xerjoffi parfüüm.

Täna – mitu-mitu parfüümi hiljem – ütlevad Xerjoffi loojad, et pole paremat viisi õdusate hetkede taaselustamiseks, erakordsetesse paikadesse reisimiseks või oma unikaalsuse tunnetamiseks kui läbi parfüümi. Või õigemini – Xerjoffi parfüümi.

Milline on Portaili toimetuse lemmik Xerjoffi valikust? “TORINO21” – tennisele pühendatud ainulaadne nootide kombinatsioon, mis viib hetkega tenniseplatsile, kus energiliste mängude vahel saab nautida Itaalia päikest ja hingata rosmariini ning basiiliku lõhnu, värskendades end mündi ja väljendusrikka bergamotiga. See on tõeliselt värske ja dünaamiline aroom, mis tekitab adrenaliini ja meenutab võidukat hetke pärast intensiivset mängu…

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Jo Malone London

Rannaidüll Jo Malone Londoni Beach Blossom Cologne’iga

Puhkus Seišellidel, kus valgele rannaliivale heidavad varju kõrged palmipuud, millel küpsevad magusad kookospähklid… 

Huvitav, kuidas see postkaardivääriline stseen lõhnaks? Parfüümimaja Jo Malone London esitleb sellest oma nägemust – uut lõhna Beach Blossom Cologne, mis on kui magus troopiline kokteil, ühendades endas kookosvee, särava laimi, värskendava mündi ja võrgutava tonka oa noote. Päikeseline ja koheselt meeliülendav Beach Blossom Cologne on nagu rauge pärastlõuna rannas – kerge ja mõnusalt aeglaselt nauditav.

Jo Malone Londoni uut lõhna Beach Blossom Cologne saab juba soetada Viru Keskuses asuvast Jo Malone Londoni butiigist ja veebibutiigist cremedelacreme.shop.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid