Kalendrikaante vahelt leiab fotoseeria, milles Laura Nestor esineb oma tuntud headuses – puhas ja klaar fotokeel seguneb õhus oleva intriigiga. Näiliselt vaoshoitud kaunite kaadrite taga peituvad pingestatud lood, mille tõlgendusvõtme leiab kalendrinautija iseendast.
“Kalender on minu arust fotograafiale üks parimaid väljundeid. Olen varemgi sarnasel viisil oma loomingut inimesteni toonud. Viimati tegin seda seitse aastat tagasi. Räägitakse, et inimene keerab iga seitsme aasta tagant oma elus uue lehekülje ˗ kalendri loomist ja vaatajateni toomist oli mulle lihtsalt vaja,” tõdeb fotograaf.
Kalendri fotoseeria küpses Laura peas umbes aasta ja hea loovtiimi toel sai unistus sügise lõpus reaalsuseks. Kalendriprojekti naiskonnas oli lisaks Laurale veel kaks andekat tegijat, meigikunstnik Erle Taklai ja projekti videoinstallatsioonide autor Getter Kuusmaa. Kalendri kujundas Rauno Pello, kelle abil on valminud ka Laura eelmised isiklikud projektid. Fotoseeria valmimisele aitasid kaasa ka Eesti parimad modelliagentuurid MJ-Models ja AL Model Management.
Kalendri inspiratsioon on üllatav. “Soovisin juba pikemat aega võtta fookusesse fototöötluse teema. Oleme nii harjunud mõttega, et kõik pildid on tänapäeval digitaalselt töödeldud ˗ kuni meie enda sotsiaalmeediapostitusteni välja. Soovisin mõjutada fotosid füüsiliselt, luua käsitööna kihte, mida peetaks digitöötluseks, kuid mis lähemal vaatamisel osutuksid hoopiski millekski muuks,” seletab Laura. Soov astuda välja sisseharjutatud töömeetodist pani fotograafi katsetama oma oskusi ka stilisti ja kunstnikuna. Kuna fotoseeria rõhk oli seekord seatud põnevale tehnilisele teostusele, pidi rõivastus jääma neutraalseks. Sarnaselt fotode töötlusele on ebakonventsionaalne ka minimalistlikele kehakatetele vürtsi lisavate käsitsi valmistatud aksessuaaride materjalivalik, mille hulgast leiab näiteks voolimispasta ja pakkepaberi.
Fotokalender ”Laura Nestor Photography 2018″ on detsembris eksklusiivselt müügil vaid Tallinna ja Tartu Kaubamajas, Kaubamaja e-poes ja Kaubamaja jõululaadal Viru Keskuse aatriumis.
Frasers Group omandas digitaalse jaemüüja – mis oli viimastel aastatel pidevalt kahjumit kandnud – 2023. aasta detsembri lõpus Apax Partnersilt 52 miljoni naela eest. Frasersi sõnul on Matches kahe kuuga, mis on möödunud ülevõtmisest, jätkanud kahjumi kogumist ja ärieesmärkide mittesaavutamist. Meediasse on jõudnud ka kuuldused, et Matches on hilinenud platvormil müügil olevatele kaubamärkidele maksmisega, mille tõttu on mitmed neist katkestanud jaemüüjaga sidemed.
Frasers Group teatas avalduses, et kuigi Matchesi juhtkond on üritanud leida viisi äri stabiliseerimiseks, on selgeks saanud, et äri ümberkorraldamiseks oleks vajalik liiga palju muudatusi ning jätkuv rahastamisvajadus ületaks summasid, mida uued omanikud peavad elujõuliseks. Selles valguses on Matchesi direktorid astunud esimesed sammud, mis võivad viia kas ettevõtte ümberstruktureerimiseni, et see muutuks elujõuliseks, või likvideerimiseni ja täieliku sulgemiseni. Kõige tõenäolisem tundub, et Matchesi ootab ees viimane.
Taustast ka. Matchesfashion asutati 1987. aastal butiigina Londoni äärelinnas Wimbledonis abikaasade Tom ja Ruth Chapmani poolt. Chapmanid, kellele kuulus poe enamusosalus aastakümneid, müüsid selle erakapitali investoritele 2017. aastal, teenides sellega umbes 400 miljonit naela. Toona hinnati ettevõtte väärtuseks 800 miljoni naela.
Muide, ka äsjalõppenud Kopenhaageni moenädalal jäi silma erakordselt palju komplekte, kus domineerisid punased ning roosad toonid. Samuti sai näha omajagu maitsekaid roosakaspunaseid aksessuaare, mis oma efektsusega mõjusid tõesti kui kirsike tordil.
Kuidas aga kanda armutoonid välja nii, et komplekt saaks romantiline, aga mitte üle pakutud? Galeriist leiad hulganisti ideid!