Portail

Lilli Jahilo: 13 üllatavat fakti araabia moodsa naise kohta

    Foto: @gaflajewellery

    Lilli Jahilo on üks Eesti edukamaid moedisainereid, selles ei ole kellelgi kahtlust. Paljud aga ei pruugi teada, et Lilli on aina edukamalt sisenemas uutele turgudele ning tänaseks kannavad tema loomingut naised nii Lääne-Euroopas kui Araabia Ühendemiraatides.

    Just need viimased on minu jaoks alati ühelt poolt intrigeerivad ja teisalt paeluvad tundunud. Seetõttu palusin Lillil, kes üksjagu aega töö tõttu Araabia Ühendemiraatides veetnud ning kellel on juba hulk kliente just araabia naiste seas, natuke avada meie, eestlaste jaoks tänapäeva araabia naise maailma. Sõna saavad Lilli Jahilo ja tema brändi Dubais esindav Reet Kivi.

    „Kindlasti peab alustuseks mainima, et araabia naise mõiste on väga-väga lai. Nii nagu Ühendemiraatides elab kõrvuti koos üle 100 rahvuse, võib ka araabia naine olla pärit kust tahes Araabia maadest, olles erinevate harjumuste ja eelistustega. Araabia naine võib olla egiptlanna, liibanonlanna, süürlanna, emirati jne. Enim mõjutab riietumis- ja käitumistavasid see, kust riigist pärit ning millise kultuurilise tausta ja usuliste tõekspidamistega inimene on. Allpool toodu on kirja pandud silmas pidades eelkõige Araabia Ühendemiraatide kohalikke ehk emirati naisi.

    Kõik araabia naised ei ole pealaest jalatallani kaetud.

    Viimastel aastatel on araabia naised palju oma olemuselt muutunud. Olulised märksõnad on „iseseisvus” ja „vabadus”. Kuigi nad hindavad kõrgelt traditsioonilist riietumisstiili, on oluline eelkõige see, kellena nad töötavad ehk kellele nad eeskujuks on. Paljud tänapäeva emirati naised on vabad ise otsustama, kas nad eelistavad end katta (eriti oluliseks peeti varem juuste katmist) või mitte. Paljud noored emirati naised kannavad igapäevaselt täiesti läänelikke rõivaid ja kasutavad abaya’t kas riigiametites asjaajamise lihtsustamiseks või vaid pidulikel tähtpäevadel.

    Väga olulist rolli mängib riietumisel see, mille jaoks riietutakse.

    Ainult naiskülalistele mõeldud pulmapeol pole dekolteede sügavustel ega ekstravagantsusel mingit piiri. Argipäeval võivad abaya all olla vabalt ka retuusid ja T-särk. Samuti kodus, kus toimub palju koosviibimisi, ollakse riietuses väga vabad. Väga laialt üldistades võib siiski märkida, et pigem eelistatakse kehakatvamaid tegumoode, sageli pikki kleite ja varrukaid. Dubai kohalikud elanikud tajuvad sündsuse piire väga hästi, riietutakse vastavalt olukorrale.

    Tagasihoidlikkus ei ole (alati) voorus.

    Isegi kui juukseid ja figuuri varjavad abaya ja hijab, siis käekott, jalanõud ning käevõrud pakuvad võimaluse väljendada enda maitset ja esitleda hooaja kuumimaid aksessuaaritrende. Abaya toimib aksessuaaridele omamoodi lõuendina, tuues detailid hästi esile.

    Maailmakuulsad brändid on naistele väga olulised. Ei ole haruldane, et naine võib investeerida kogu sissetuleku Hermès’i või Saint Laurent’i kotti, sest käekotid on olulised. Tihti väljendatakse oma sotsiaalset staatust brändide kaudu. Hetkel on äärmiselt oluline, et iga vähegi endast lugupidav emirati naine kannaks Hermès’i sandaale!

    Araabia naised ei kanna ainult musta.

    See on üks suuremaid eelarvamusi, millega kohalikud emirati naised kokku puutuvad, justnagu kannaks nad ainult musta värvi abaya’sid ja selle all ainult musta värvi rõivaid. On küll tõsi, et ametnike seas või töises keskkonnas peetakse sobilikuks vaid musta värvi abaya’t, kuid araabia naised on väga moeteadlikud ja hoiavad kõigel moemaailmas toimuval hoolega silma peal. Eriti armastavad nad kirkaid värve – rubiinpunast, smaragdrohelist, safiirsinist. Samuti on populaarne valge. Loomulikult tulevad Dubai valguses värvid väga hästi esile, sest hea valgustus, olgu tehis- või naturaalne valgus, saadab sind kõikjal. See loob ideaalse fooni värvide esiletulekuks, olgu siis jumestuses või riietuses.

    Araabia naised eelistavad kulda ja kalliskive.

    Ehete puhul on araabia naise jaoks väga oluline bränd! Eriti populaarsed on maailmakuulsad brändid, nagu Cartier, Tiffany ja Bulgari. Päevased ehted on tagasihoidlikumad, kuid kindlasti mitte väärtuse poolest. Õhtuti kantakse enamasti suuri ja jõuliseid ehteid, mis reeglina on ehtsatest vääriskividest – see pilt on tõeliselt vaatamist väärt! Viimastel aastatel on tekkinud Emirati kohalikke kõrgmoe ehtebrände, näiteks Gafla, kes ammutab inspiratsiooni kohalikust emiraatide kultuuripärandist ning on au sees moodsat klassikat hindava klientuuri seas.

    Ehteid aksessuaaridena, nagu meie oleme harjunud kandma, kohalikud naised ei kanna. Küll aga märkavad nad alati originaalseid ehtekandjaid ja komplimente teevad nad väga lahkelt. Ka täiesti võõrale tullakse juurde ja avaldatakse positiivset tunnustust.

    Araabia naised on (peaaegu kõik) profid jumestuskunstnikud.

    Make-up ja kosmeetika on nende jaoks justkui teine õhk. Kosmeetikatoodetest teavad nad kõike! Nad on kursis kõikide uusimate ilutrendidega. Väga palju aega pühendatakse ilu- ja jumestusvideote vaatamisele ning ilublogijad on nende jaoks suured staarid. Kindlasti ostab üks emirati naine poole rohkem kosmeetikat kui mistahes muu rahvuse esindaja. Korrektse jumestuseta ei tule küll ükski emirati naine kodust välja, olenemata sellest, kas minnakse tööle, poodlema või sõbrannadega kohvi jooma. Armastatakse ja eelistatakse maailmakuulsate brändide kõrval ka n-ö oma liidreid, nagu Huda Beauty ja Joelle kosmeetikat. Contouring on muideks endiselt üks kuumemaid jumestusvõtteid – aga pole ka imestada, jumeka näonaha peal toimib see väga efektselt.

    Naiste arvamust ja uusi trende mõjutavad väga palju kohalikud influencer’id ehk (stiili)eeskujud. Hetkega tekib nõudlus toote või teenuse järele, mida armastatud eeskujud Snapchati või Instagrami kaudu soovitavad. Mis viibki meid selleni, et…

    Araabia naiste elus on väga oluline osa sotsiaalmeedial.

    SnapChat, WhatsApp, Instagram on peamised sotsiaalmeedia platvormid, mida iga emirati naine kasutab. Kõik on kogu aeg ja igal pool mobiilis – kohvikus, autoroolis, restoranis, jalutades – kõikjal. Samas Facebooki kasutatakse väga vähe. Samuti on väga populaarne näiteks Instagrami kaudu poodlemine – kui mõni toode on silma jäänud, saadetakse kohe päring, millele oodatakse kiiret ja vahetut reageerimist.

    Shopping on emirati ja araabia naiste jaoks üks peamisi meelelahutusi.

    Poodlemas käiakse enamasti koos perega, üllatav, et eriti just hilisõhtuti, kaasas nii lapsed kui ka abikaasa.

    Araabia ja emirati naised ei ole ainult koduperenaised.

    Väga paljud emirati naised on väga töökad ja teenivad sissetuleku ise, omades juhtivaid positsioone nii riigiametis (näiteks õnneminister (Minister of Happiness) – jah, selline ministeerium on olemas) kui ka erasektoris. Naised hindavad väga üksteise toetust ning see on üks väga eriline omadus, et ollakse väga lahkelt valmis abivajajat nõu ja jõuga aitama ja toetama. Populaarsed on networking üritused ja seminarid, kus professionaalset võrgustikku laiendada ja infot vahetada. Ollakse väga head ja sõbralikud suhtlejad.

    Araabia naistel on enamasti imelised juuksed.

    Tõsi, need lastakse valla vaid naistega omavahel kohtudes ja muidugi kodudes privaatselt olles. Aga seda enam üllatabki, kui kogu seda juukseilu näha saab – punased, heledad, millised soengud ja lõikused! Üsna levinud on jumestaja-juuksuri koju kutsumine, et oma välimusele mugavas keskkonnas viimane lihv anda.

    Parfüümid ja lõhnad on araablannade jaoks üliolulised.

    Meeliülendavad aroomid saadavad sind praktiliselt kõikjal, seda valgub ruumidesse nii bakhoor’idest kui pihustitest. Parfüüme kantakse endaga kaasas, et jooksvalt meeli ülendada ning sellega piserdatakse sind ukselgi üle pulma või peole sisenedes. Enamasti on tegu vürtsikate ja intensiivsete oudh- või amber-tüüpi aroomidega.”

    Lilli Jahilo moeloominguga saab tutvuda Lilli Jahilo stuudios aadressil Niine 11.

    Sarnased artiklid

    Kommentaarid