Foto: Tallinn Fashion Week

KULDNÕELA ja HÕBENÕELA värsked võitjad on selgunud

Lilli Jahilo
Lilli Jahilo

Tallinn Fashion Weeki avapäeva lõpetas suurejooneline Kuldnõela gala, mille käigus kuulutati välja Eesti kõige tähtsamate moeauhindade tänavused võitjad. Loomingulist järjepidevust, ilu ja kvaliteeti hindav auhind Kuldnõel anti Lilli Jahilole, aasta säravaima panuse eest meie moeellu pälvis Hõbenõela Roberta Einer.

Eile õhtul toimus Tallinn Fashion Weeki avapäeva raames Kuldnõela gala, kus anti üle Eesti kõige mainekamad moeauhinnad. Saalitäis publikut oli tunnistajaks nominentide võrratutele kollektsioonidele ning õhtu lõppedes anti üle nii Kuldnõela kui ka Hõbenõela auhinnad.

Kuldnõela auhinnaga pärjati Lilli Jahilo, kes on tuntud oma puhta ja ilusa, loodusest inspireeritud ning ülimalt naiseliku käekirja poolest. Tema omanimeline ja rahvusvaheline bränd on pühendunud aegumatu ilu väljendamisele ning Lilli Jahilo moemaja rõivad valmistatakse eksklusiivselt Eestis oma ala professionaalide poolt, hoides seeläbi elus Eesti moekultuuri pärandit ja tagades toodete ideaalse istuvuse ning kompromissitu kvaliteedi.

“Lilli on minu silmis alati olnud imeilusa ja ääretult kvaliteetse moedisaini esindaja ning on selle tunnustuse enam kui ära teeninud,” kommenteerib Kuldnõela võitjat žüriiliige ning moetoimetaja ja -blogija Aljona Eesmaa. “Seekordne Kuldnõel näitas taaskord, kui palju suurepäraseid ja erinäolisi moekunstnike meil Eestis on. Ei olnud üldse lihtne niivõrd erinevaid kollektsioone hinnata, kuid mul on siiralt hea meel, et žürii leidis ühehäälselt, et Lilli Jahilo on tänavu Kuldnõela väärt,” sõnab ta.

Hõbenõela auhind, millega tunnustatakse viimase aasta säravaimat panust meie moeellu, anti üle Roberta Einerile, kelle 2015. aastal asutatud omanimelist kõrgmoebrändi on tänu innovaatilise lähenemisele ja originaalsele tehnikale saatnud suur rahvusvaheline edu. Oma lühikese tegevusaja jooksul on ta pälvinud mitmeid ülemaailmseid moealaseid tunnustusi ja auhindu ning tema loomingut võib leida nii maailma suurimatest moeajakirjadest kui ka mitmetest rahvusvahelistest tippbutiikidest.

“Esimest korda on Hõbenõela nominendid väga tugevalt Kuldnõela nominentidele kannale astumas,” kommenteerib Aljona Eesmaa. “Seekordsed Hõbenõela nominendid olid väga tugevad ning oleksin hea meelega kõikidele neist ka auhinna andnud. Aga usun siiski, et Hõbenõel läks õigesse kohta – Roberta on teinud imelist tööd ning see auhind on parimaid viise näitamaks, et ka Eestis elatakse tema tegemistele kaasa ja tunnustatakse tema loomingut,” lisab ta.

Eesti moedisaini auhind Kuldnõel antakse silmapaistvale moedisainerile või kaubamärgile loomingulise järjepidevuse eest vähemalt viie viimase aasta vaates, pidades silmas kollektsioonide kvaliteeti ja funktsionaalsust, ajakohasust ja ilu, müügiedu ja ekspordivõimekust. Hõbenõel antakse välja viimase aasta säravaima panuse eest meie moeellu – see on auhind julge pealehakkamise, erakordse ettevõtlikkuse, originaalse idee ja energilise teostuse eest.

Tänavuse Kuldnõela žüriisse kuulusid Maile Grünberg, Piret Puppart, Kristi Pärn-Valdoja,Edward Köster, Urmas Väljaots, Filippo Caroti ja Aljona Eesmaa.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Alessandro Michele | Gucci.

Guccist Valentinosse

Kui olete kunagi kuulnud võrdlust, et kõrgmoemaailm on nagu mäng musical chairs, siis tänane uudis tõestas, et täpselt nii ongi. Kui möödunud nädalal saime teada, et Valentino pikaaegne loominguline juht Pierpaolo Piccioli lahkub ametist, siis vähem kui nädal hiljem saame teada, et tal on asendus juba olemas. Kes? Alessandro Michele.

Gucci endise loovjuhi Alessandro Michele edasisest käekäigust on spekuleeritud juba üle aasta. Iga kord, kui mõnest nimekast moemajast loovjuht lahkus, hakkas moemeedia sosistama, kas koht ehk vabastati Michelele. Täna pärastlõunal saabus selgus ning kinnitus, et Michele suundub just nimelt Valentinosse, Piccioli asemele.

Millal esimest Michele käe all valminud Valentino kollektsiooni näha saab? Kuigi tema esimene tööpäev Valentinos on juba 2. aprillil, saab see ilmselt olema naiste kevad/suvi 2025, mida esitletakse Pariisi moenädalal, käesoleva aasta septembris. Veelgi enam oodatakse aga järgmist Valentino haute couture kollektsiooni, sest see saab olema esimene kord, kus Michele kõrgmoodi selle kõige õigemas tähenduses loob.

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Inez & Vinoodh

CHANELi kummardus filmile “Mees ja naine”

Käesoleval nädalal ilmavalgust näinud moemärgi CHANELi tänavukevadine reklaamkampaania teeb kummarduse ikoonilisele 1966. aasta Claude Lelouchi filmile “Mees ja naine” (“A Man and A Woman”). See austusavaldus tuleneb moemaja loovjuhi Virginie Viardi sügavast armastusest kino, eriti Lelouchi loomingu ja niinimetatud uue laine ajastu vastu.

Kampaania, mille on lavastanud ja jäädvustanud tandem Inez & Vinoodh, toob ekraanile Penélope Cruzi ja Brad Pitti, kes taaselustavad eelmainitud filmi ikoonilisi stseene. Cruz, kes on olnud moemaja saadik alates 2018. aastast, ja Pitt, kehastavad tegelasi, kes kogevad äsjaärkavat armastust, mida igal sammul saadab ei miski muu kui CHANELi signatuurkäekott.

Muideks, kuna 1966. aastal valminud filmi eelarve oli kesine, kandis näitlejanna Anouk Aimée selles oma rõivaid ning aksessuaare, kaasa arvatud ikoonilist CHANELi käekotti.

Vaadake mereäärses Deauvilles jäädvustatud kampaaniafilmi ja uudistage kampaaniafotosid galeriis!

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid