Portail

Kohvigurmaanid valisid parimad espresso ja cappuccino pakkujad

Foto: Reval Café

Kohvisõpradest ja -ekspertidest koosnev žürii valis Viru Keskuse parimaks espresso nautimise kohaks Reval Café ning parima cappuccino valmistajaks Café More baristad. Parimad selgusid tihedas konkurentsis, kus hinnati kokku kolmeteist Viru Keskuse kohvikohta.

Žürii esimees oli Eesti üks hinnatumaid kohvikoolitajaid Kaspar Grossfeldt, kelle juures käivad kohviteadmisi omandamas nii professionaalsed baristad kui ka lihtsalt hea kohvi hindajad. “Mulle meeldib Viru Keskuse kohvikohtade hindamise juures just see, et žürii koosnes nii ekspertidest kui ka lihtsalt kohviarmastajatest. Eksperdid vaatavad asja eksperdipilguga ja oskavad välja tuua parandamist vajavaid detaile kohvivalmistamise protsessis, samas kui tavapärasest teadlikumad kohviarmastajad hindavad just rohkem üldmuljet ning vastavust tavatarbijate maitsele, mida üks kohvikoht eelkõige tegema peab,” kommenteeris Grossfeldt.

Konkursi korraldaja Viru Keskuse turundus- ja kommunikatsioonidirektori Taivi Koitla sõnul korraldatakse parima kohvi pakkujate väljaselgitamiseks võistlust teist korda lisades, et ka 2015. aastal toimunud hindamistes sai parima cappuccino tiitli Cafe More ning espresso oma Reval Cafe. “Tulemusi hinnates on hea näha, et ka möödunudkordsed võitjad on taset siiani kõrgel hoidnud ning tervikuna kogu pingereas 13 kohvikoha võrdluses on toimunud positiivseid arenguid ent on ka parandamisväärseid nüansse, mida kõigi kohvikohtadega jagame ja mis on ka konkursi korraldamise peamisi eesmärke – tunnustada parimaid ning selgitada välja parendamist vajavad asjaolud,” sõnas ta.

Parima cappuccino arvestuses tuli võitjaks Café More, kellele järgnesid Café Lyon ja Reval Café. Cappuccino hindamisel võeti arvesse õiget serveerimistemperatuuri ja suurust, cappuccino vahu koostist, visuaalset korrektsust ning maitsete tasakaalu.

Parima espresso valmistajaks hinnati Reval Café baristad Robert’s Coffee ning Café Lyoni ees. Espresso hindamisel võeti arvesse korrektset serveerimistemperatuuri ja crema olemasolu, samuti maitsete tasakaalu ja täidlust ning saadud maitseelamust tervikuna.

“Selliseid kohvikohtade hindamisi võiks Eestis rohkemgi olla, sest vastavalt saadud hinnangutele on võimalik astuda reaalseid samme kohvikohas pakutava parandamiseks. Minul on reaalselt olnud olukord, kus peale taolist hindamist tuli kohvikoha kvaliteedijuht ise huviga koolitusele, kus ühiselt vaatasime kõik punktid läbi ning pärast ütles ta ka ise, et nüüd saan tõesti aru, mis seni valesti oli,” rääkis Kaspar Grossfeldt.

Sarnased artiklid

Kommentaarid