Portail

HIGH 5: Laura Nestor

HIGH 5: Laura Nestor

Foto: Stina Kase

Laura Nestor (endine Kallasvee) on üks Eesti tuntumaid fotograafe, kes pildistanud lugematul arvul ajakirjade kaanefotosid ning moeseeriate lehekülgede tarbeks − sealjuures imetlusväärselt hästi. Olles ka ise jäädvustanud koos temaga aastate jagu imelisi kaadreid, tean, kui inspireeriv inimene Laura on, ning seetõttu alustamegi just temaga Portaili HIGH 5 artiklisarja. Niisiis, palun väga – täies hiilguses moefotograaf Laura Nestor ja tema viis vastust.

Kui vanalt otsustasid, et Sinust saab fotograaf ja just selline, kes linnuvaatluse asemel pildistab paabulinnu sulgedega ehitud moemaailma?

Ma vist ei olegi kunagi otsustanud, et nüüd olen fotograaf valmis. See kõik käis iseenesest nagu nõiaväel. Peale keskkooli otsustasin, et tahan õpinguid jätkata Eesti Kunstiakadeemias, aga eriala valikut kaalusin tõsiselt. Kuidagi õnnestus mul kandideerida kahele erialale – fotograafia ja graafiline disain – ja sain ka mõlemale erialale sisse. Pidin tegema valiku, mis on olnud mu elus ilmselt üks tähtsamaid. See tuli tegelikult väga raskelt, kuna fotograafiast ei teadnud ma midagi, disainikateedriga olin end aga korralikult valmistudes kurssi viinud. Millegipärast tundus fotoeriala mulle huvitavam ja erutavam, ilmselt just sellepärast, et see tundus nii kauge. Õnneks oli see valik absoluutselt õige ja nautisin oma õpinguid täiel rinnal. Arvan, et praktika oli lõpuks see, mis viis mind arusaamani, et pildistan suurema kirega lavastust, moodi ja inimesi kui linde, loomi ja vaikelu. Ja see kõik juhtus umbes 15 aastat tagasi. Täna olen tegelikult jõudnud omadega sinnamaale, kus olen ikkagi hakanud nautima ka vaikelu pildistamist, aga ainult siis, kui saan ise kõik lavastada.

Kumb on parem − fotoseeria stuudios või õues?

Koht ei määra fotoseeria kvaliteeti. Ma võin ka stuudios pildistada seeria, mis tundub, nagu oleks tehtud õues, või vastupidi. Moeseeria puhul on tähtis tunnetus, meeleolu, kompositsioon, stilistika, jumestus, modellid, asukoht ja kuidas see kombo kõik koos püsib. Samuti konkreetse seeria idee – mida selle seeriaga öelda või näidata on tahetud. Pigem näidata! Minu arusaam on, et tegelikult ei vaja hea pilt enda kõrvale mitte mingisugust teksti ega kontseptuaalset selgitust, sest see on visuaalne maailm ja me räägime pildikeeles. Loomulikult on klassikalise moeseeria idee müüa moodi, seega on tähtis rõivas, mida me publikule näitame, tuhandete seast välja toome ja ajakirja paneme. Kui Conde Nast nõudis eelmise sajandi alguses, Vogue’i algusaastatel esimestelt moefotograafidelt ja moefotodelt eelkõige tehnilist täpsust just rõiva näitamisel, siis laias plaanis ei ole need asjad ajaga muutunud.

Kõige meelsamini pildistan…

Moodi ja persooni. Mind paelub kuidas need kaks koos toimivad. Mulle meeldib lavastada, jäädes persooni osas loomulikuks, tabada teda tõeliselt mugavas ja kaunis olekus. Siis lisada vinti, nihutades raame, ja lüüa kõik kummuli.

Vabakutselise fotograafi elu juures on kõige parem…

Vabadus teha kõike ja kõigile, valida kliente, planeerida oma aega. Töötada ennekõike iseendale ja tehes asju tõelise kirega.

Canon või Nikon?

Ise olen Canoni usku, aga seda ehk sellepärast, et Nikonist ma palju ei tea. Ma ei ole kunagi tehnikale liiga suurt tähelepanu pööranud ega iga uue vidina peale seda guugeldama jooksnud, sest kindel on see, et ainult kõva pill üksi muusikat ei mängi.

 

HIGH 5 on artiklisari, kus võtame luubi alla meile parimas mõttes silma jäänud inimesed – nii kodu- kui ka välismaalt – ning proovime viie lühikese küsimusega nende elu ja tegemiste tagamaid laiema publikuni tuua.

Galerii

Sarnased artiklid

Kommentaarid