Foto: IKEA

5 Kalama(r)ja kodu nippi instagramijatelt!

Arvestades tänapäevast ruutmeetri hinnapoliitikat hüüame oma uut vanaaegset Kalamaja kodu armastavalt Kalamarjaks. Meie Kalamarja on alles väeti ja vanake, kuid heade nippidega plaanin selle korda teha ja, nagu ikka, on abiks Instagram.

Planeerides üle saja aasta vanuse puumaja korteri sisustamist, tahaks alles jätta naturaalsete materjalide hõngu ning samas tuua sisse valgust ja uudsust. Eelarve on piiratud ja kalasabaparkett jääb paraku tulevikuplaanidesse, kuid õnneks on teisigi võimalusi. Järgnevalt esitlen sisekujundusega tegelevatelt instagramijatelt leitud viit toredat nippi, mis on kombineeritult nii säästlikud kui ka vastupidavad.

Pane köök ise Ikea programmis kokku!

Uurides soodsaid variante köögimaailmas, sattusin Ikea 3D-programmi peale, kus sain sisestada mõõdud, valida kappide süsteemid, nupud, isegi tehnika. Suureks rõõmuks on väga popid nahknupud ÖSTERNÄS päris soodsa hinnaga. Norra instagramija Adeline Suvdali pildil oleva kapi pind on üldse kogu Ikea valikus kõige soodsam. Ütlen ausalt – programm ei tahtnud kohe tööle hakata ja läks aega, et aru saada, mis ja kuidas, aga kokkuvõttes sain täisvarustusega köögi umbes 2000–3000 euroga, olenevalt kappide materjalist.

Musta tooni vuugivahed

Käsi üles, kellele meeldib vuugivahesid puhtaks küürida? Mitte mulle. Nüüd, kus saan nullist ise kodu ehitada, olen veendunud, et käiku lähevad just musta värvi vuugivahed, sest need toovad esile plaatide valge tooni ning muudavad vannituba samal ajal vanamoodsaks ja modernseks. Samuti annavad mustad vuugivahed ka kõige odavamatele valgetele plaatidele uhkema hõngu – nagu näeme taas kord Adeline kontolt.

Aztec stiilis vaibad

Põrandad on meil külmad, või ma vähemalt oletan, et on külmad, sest ma pole veel uues kodus talve veetnud. Olles koeraomanik ja teades, et ühes toonis vaiba võib paari nädalaga prügimäele saata, olen pikalt otsinud midagi kirjut, kuid samas stiilset. Kaua ei pidanud otsima, sest mu teele sattusid Colorful Livingu instakonto ja East Unique’i käsitöövaibad. Eks on veidi imelik köögi pealt säästa ja vaiba peale kulutada, aga mis seal ikka!

Midagi vana

Seda teadsin ma juba ammu ja olen viljelenud kõigi oma kodude puhul, et midagi tummist ja vana peab sisustuses olema. Kodutunne ei tule pelgalt tuttuutest säravpuhastest esemetest, vaid ikka ja jälle ajaloost. Õnneks on Eestis jalaga segada vanakraami peidukaid ja tegelikult olen ise kasutanud hoopis soov.ee ja osta.ee teenuseid, et mõnda iidset kapikest leida. Endale meeldib väga, kuidas just Laetitia Delorme sisustuses naturaalset puitu ja möödunud sajandite elemente kasutab.

Laudis põrandale ja valgeks

Nagu ma selle loo alguses kallimat sorti põrandaid mainisin, oli mul tegelikult ka lahendus olemas. Soovides naturaalset põrandat, ei pea alati pöörduma parketi poole, tihtilugu on jala all ja vanale majale hoopis sobivam lai laudpõrand. Laudpõrand on tore ka selle poolest, et seda saab ise värvida, pole kahju, kui sisse tekivad kiilud või plekid. Meetri hind ja paigaldus on aga sageli soodsam kui paljud muud põrandavariandid. Põranda ja mööbli värvimiseks leidsin inspiratsiooni Kasie Bartonilt.

SaveSave

Veel sarnaseid artikleid


Foto: IKEA

Kas teadsid, et IKEA andis välja spordikollektsiooni?

Kuukene tagasi tõi IKEA turule oma esimese spordikollektsiooni nimega DALJIEN. Tänaseks avastasime meiegi, et mitmed selle kollektsiooni esemed täidavad edukalt nii treeningvahendite kui ka stiilsete ja praktiliste disainielementide funktsiooni. 

19 tootest koosnev DALJIEN kollektsioon on mõeldud igapäevaelus liikumise toetamiseks ja kodus tervislikke harjumusi loomiseks. Inspiratsiooni sai kollektsioon selliste tihedalt asustatud linnade nagu New York, Chicago, London ja Shanghai kodudest. Täpsemalt sellest, et tihtipeale on kodused treeningtooted kohmakad ja ei sobi kodukujundusega. Nii saigi DALJIENi kollektsioon meeldivalt pastelne ja läbimõeldud detailidega, et sulanduda kodude loomulikuks osaks.

Kõnealusest kollektsioonist leiab esemeid alates treeningmattidest stepipingini ning rõngaskujulistest hantlitest massaažipalli ja põlvekaitsmeteni, samuti kevadistes toonides pontšo ja sussid treeningjärgseks lõõgastumiseks. 

Tutvu DALJIEN kollektsiooniga galeriis ning IKEA veebipoes ja esinduses!

Veel sarnaseid artikleid


Foto: Iittala

Mis toimub Iittalaga?

Möödunud nädalal tabas disainimaailma paras šokk. Põhjanaabrite kaubamärgi Iittala uus loovjuht Janni Vepsäläinen teatas, et Iittala siseneb uude ajastusse ning tugevdab brändi pühendumust kunstilistele uuendustele, disaini tipptasemele ja käsitööpärandile. Seda kõike ka täiesti uue logo ja visuaalse identiteediga.

“Iittalal on nii omapärane lugu. Näen armastatud brändi kui loomingulist universumit, mis loob ja panustab kultuuri ning kutsub oma publikut kogema ja kaasa lööma selle maailma igas puutepunktis, olgu see siis läbi põneva koostöö kunstnike ja kaubamärkidega, ürituste ja näituste, läbi oma jaemüügi- ja brändisisu või disaini kaudu meie kogukonna igapäevaelus,” alustab Janni Vepsäläinen. “Soovime tarbijale pakkuda harjumuspärasest teistsugusemaid ja ootamatumaid kogemusi tugevdades Iittala algupärast identiteeti olla tulevikku vaatav, julge ja eksperimentaalne disainibränd ning võttes samal ajal omaks kaasaegse maailma globaalse konteksti.” Ning teistsuguse ja ootamatu Iittala me kindlasti ka saime.

Uue ajastu lävel otustas Iittala, et on aeg muuta ka brändi visuaalset identiteeti. Selle raames sai tuntud kaubamärk uue logo, mille kujundas graafiline disainer Aleksi Tammi koos tüpograaf Göran Söderströmiga. Oma 140-aastase ajaloo jooksul on Iittala kasutanud mitmeid logosid, mis on peegeldanud erinevate ajastute hõngu, loomingulisi suundi ja tootmisfookuseid. Timo Sarpaneva 1956. aastal i-klaasi kollektsiooni jaoks loodud i-logo laienes aastakümnete jooksul ka teistele kollektsioonidele, kuniks see kuulus punane i-täht võeti kasutusele Iittala logona. Värske logo inspiratsiooniks ongi just Iittala vanemad logod, eriti 1892. aasta oma. Logo ühendatud T-tähed moodustavad ligatuuri, mille juured ulatuvad Iittala ajalukku ning asutamisaasta 1881 kasutamine teeb kummarduse kaubamärgi rikkalikule ajaloole ja klaasivalmistamise traditsioonidele. Uus logo keskendub esteetilise tasakaalu saavutamiseks A-tähele, mida hakatakse kasutama erinevates kontekstides ja materjalides, sealhulgas tootemärgistuses. Seega, paraku, kaovad järk järgult toodetelt i-tähega kleebised. Miks aga kollane? “Logo erkkollane taustavärv on inspireeritud kuumalt helendavast sulaklaasist,” selgitasid selle loojad.

Olgu lisatud, et Iittala uus ajastu laieneb ka jaekaubandusse: esimesena läbib muutuse Iittala esinduskauplus Helsingis ning seejärel kõik teised müügikohad.

Kes on Janni Vepsäläinen?

Janni Vepsäläinen nimetati Iittala loovjuhiks 2023. aastal. Sellest ajast alates on ta suunanud kaubamärki uude ja julgesse ajastusse. Oma bakalaureusekraadi omandas Vepsäläinen Lahti Ülikoolis ja magistrikraadi Londoni Kuninglikus Kunstide Akadeemias. Varasemalt on ta töötanud selliste tuntud brändidega nagu JW Anderson, Givenchy, Alexander McQueen, Simone Rocha ja The Row. Enne Iittala loovjuhi rolli ja kodumaale naasmist töötas ta Londonis JW Andersoni kudumite vanemdisainerina.

Vepsäläinen on pälvinud mitmeid auhindu, sealhulgas Loro Piana auhinna aasta parima kudumikollektsiooni eest ja tunnustuse Ameerika moedisainerite nõukogult. Naise looming on olnud osa ka Londoni moe- ja tekstiilimuuseumi näitusest “Knitwear Chanel to Westwood”. Tema viimane tunnustus tuli Londoni Victoria ja Alberti muuseumist, kus esitleti tema JW Andersoni kardigani. Harry Stylesi seljas olnud kardiganist sai pandeemia ajal sensatsioon, mis inspireeris tuhandeid inimesi ka enda versiooni kuulsast kardiganist kuduma.

Täna tegutseb Helsingis resideeruv Vepsäläinen oma ateljees Fiskarsi Grupi peakontoris Keilaniemis ning ka Iittala külas asuvas klaasitehases.

Veel sarnaseid artikleid

Kuva juurde artikleid